اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور خبر داد:

شناسایی بیش از 4 هزار روحانی شهید کشور

خبرگزاری فارس: دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور از شناسایی چهار هزار و 500 شهید روحانی کشور تاکنون خبر داد.

شناسایی بیش از 4 هزار روحانی شهید کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور  در جمع مسئولان و مدیران استان در مراسم یادواره 140 شهید روحانی گیلان اظهار داشت: طبق آمار بنیاد شهید دوهزار و 776 شهید روحانی در کشور وجود داشت.
وی با اشاره به شناسایی شهدای روحانی توسط کنگره شهدا، افزود: آمار شهدای روحانی اکنون به بیش از چهارهزار و 500 شهید افزایش یافته است.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور، پیروزی در دفاع مقدس را مدیون شهدا و رهبری امام راحل دانست و گفت: محور اساسی حرکت جاودانه مردم ایران پیوند ملت ایران و خالق هستی است.
وی تصریح کرد: روحانیون به منظور دفاع از اسلام و لبیک به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به جبهه‌ها رفتند و حماسه آفریدند.
 
*شهدا رمز پایداری انقلاب اسلامی هستند 
ذوالنور، شهیدان را رمز شکوه انقلاب اسلامی نامید و بیان داشت: عزت و سربلندی امروز ما در گرو جانفشانی و ایثارگری شهداست.
وی افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی و تهدیدات و تحریم‌های دشمنان قسم خورده اسلام، امنیت و عزت امروز را مدیون ثمره خون شهدا هستیم و باید قدردان خون آنها بوده و آنان را الگوی اصلی خود قرار دهیم.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه نباید اینگونه تصور شود که توطئه‌های دشمنان پایان یافته است و باید همواره آماده فداکاری در راه نظام و ولایت فقیه باشیم، تاکید کرد: بی‌توجهی به ولایت فقیه و پشت سر ولی فقیه حرکت نکردن از بزرگ‌ترین گناهان است. 
وی، افزود: وجه مشترک بین وصیتنامه تمام شهدا این است که آنها برای حفظ دین رفتند و درخواست‌ آنها از دیگران این بود که اجازه ندهند در این کشور ولی فقیه تنها بماند.
 
*روحانیون نیروی رزمی تبلیغی بودند 
ذوالنور با اشاره به حضور پرشور روحانیون در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روحانیون در بسیاری از یگان‌ها، نیروی رزمی تبلیغی بودند.
وی افزود: موثرترین افراد در جنگ این قشر از روحانیون بودند و گردان‌های خاص طلاب و روحانیون توسط این گروه راه‌اندازی شد.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه حضور یک روحانی در دفاع مقدس موجب دلگرمی رزمندگان بود و به آنها روحیه می‌داد، اظهار داشت: طلاب با حضور خود نشان دادند که نه تنها اهل علم هستند، بلکه اهل عمل به گفته‌های خود نیز هستند. 
ذوالنور افزود: به برکت توانمندی روحانیون شاهد اقتدار نظام، محبوبیت ولایت و شعاع تاثیرگذاری پیام انقلاب اسلامی هستیم.
 
*روحانیون الگوی معنوی هستند 
وی با اشاره به نقش معنوی طلاب رزمنده در دفاع مقدس یادآور شد: ایجاد معنویت در فضای جبهه و جنگ و حضور روحانیون در کنار رزمنده‌ها نقش مهمی بود به طوری که گاهی فرمانده لشکر یا تیپ نمی‌توانست آن نقش را ایفا کند. 
این مسئول افزود: روحانیون در هر لایه از تعلیم و تربیت باید با نسل جوان ارتباط عاطفی، فکری و رفتاری برقرار کنند و ارتباط سرمایه‌ای عظیم برای جامعه محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول