اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

حضور معلمان روحانی فرصتی طلایی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمانشاه گقت: حضور معلمان روحانی در مدارس فرصتی طلایی برای تبلیغ دین و تربیت‌دینی دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

حضور معلمان روحانی فرصتی طلایی است
سید نجات حسینی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: برگزاری نشستی صمیمی برای هم‌اندیشی در خصوص نیاز دانش‌آموزان و تبادل نظر برای چگونگی تبلیغ و شیوه‌های مناسب تبلیغ در مدارس از اهداف برگزاری جلسه توجیهی اعزام مبلغان روحانی از شهرستان قم به مدارس کرمانشاه است.
وی در خصوص تعداد مبلغان اعزامی به مدارس استان کرمانشاه، گفت: بیش از 20 مبلغ به صورت تمام‌وقت در نواحی آموزش و پرورش شهر کرمانشاه در مقاطع راهنمایی و متوسطه به فعالیت مشغولند.
دبیر کمیته ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: تعداد مبلغین اعزامی به شهرستان‌های استان بعد از ایام دهه اول ماه محرم تعیین می‌شود.
حسینی‌نژاد با یادآوری این مطلب که باید ساز و کار لازم برای حضور معلمان روحانی در مدارس برای ارتباط مستمر با دانش‌آموزان تدارک داده شود، افزود: با توجه به تمایل ذاتی دانش‌آموزان به معنویات و به صفر و یا حداقل رساندن لغزش آنان، باید تدابیری برای حضور همیشگی معلمان روحانی در مدارس اندیشیده شود؛ لذا حضور معلمان روحانی در مدارس فرصتی طلایی برای تبلیغ دین و تربیت دینی دانش‌آموزان فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در فضایی که به امواج اینترنت و ماهواره و جنگ نرم آغشته شده است، حضور یک عالم ربانی، کمربندی ایمنی برای دانش‌آموزان به حساب می‌آید.
شایان ذکر است، جلسه توجیهی اعزام مبلغان روحانی از شهرستان قم به مدارس کرمانشاه، بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، برگزار شد.
رابط حوزه و روحانیون مبلغ اعزامی از قم، هدف از برگزاری این مراسم را تعمیق مبانی اندیشه اسلامی و واکسینه کردن دانش‌آموزان استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: برگزاری جلسه توجیهی، افزایش تعاملات مبلغان، رسیدن به یک نتیجه واحد و هم‌اندیشی مطلوب از اهداف برگزاری این مراسم است.
حجت‌الاسلام حسین حسینی کیا برقراری یک ارتباط صمیمی بین مبلغان روحانی با دانش‌آموزان را مهم‌ترین علل اعزام آنان به مدارس، دانست و تصریح کرد: شناسایی ناهنجاری‌های مربوط به سنین نوجوانی و جوانی و تدوین بانک سوالات و شبهات و شناسایی دانش‌آموزان نخبه از دیگر علل شکل‌گیری این هدف مقدس است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول