اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

روحانیون فرمانده فرهنگی جنگ بودند

خبرگزاری فارس: دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه روحانیون مسئولانه در جنگ حاضر بودند، گفت: روحانیون فرمانده فرهنگی جنگ بودند.

روحانیون فرمانده فرهنگی جنگ بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در دومین کنگره شهید میرزا کوچک خان جنگلی و 140 شهید روحانی گیلان، اظهار داشت: روحانیت در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) پیشرو بوده و حماسه آفریده‌ است.
وی با اشاره به نقش‌آفرینی کلام روحانیت در دفاع مقدس، افزود: وجود امام راحل در رٱس روحانیت توانست نقش ارزنده‌ای را در دفاع مقدس ایفا کند.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: تریبون‌های نماز جمعه، هیئت‌ها، مراسم‌های مذهبی و معنوی بلندگوی کلام روحانیت برای ترویج حضور پررنگ ملت در دفاع مقدس بود. 
وی با اشاره به نقش آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، تصریح کرد: ایشان از علمای بزرگ منطقه بودند که نقشی محوری در پیشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس ایفا کردند. 
ذوالنور ادامه داد: آیت‌الله قربانی امام جمعه فعلی رشت نیز در دوران دفاع مقدس در زمینه پشتیبانی از رزمندگان فعالیت چشمگیری داشت. 
 وی با اشاره به نقش روحانیت در تبلیغ و مشاره دینی در دفاع مقدس گفت: روحانیت با حضور در دفاع مقدس مبلغ دین بود.
ذوالنور افزود: روحانیون با حضور در گردان‌ها‌ و صحنه‌های نبرد همراه رزمندگان بودند و به این عزیزان مشاوره داده و تقویت کننده معنویت بودند.
این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی، تصریح کرد: بسیاری از علما و روحانیون کشور در سنگرهای مبارزه حق علیه باطل و تقویت باورهای رزمندگان اسلام مظلومانه در دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت رسیدند. 
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه روحانیون مسئولانه در جنگ حاضر بودند، اظهار داشت: روحانیون فرمانده فرهنگی جنگ بودند.
وی افزود: روحانیون با مسئولیت‌های رسمی حوزه فرهنگی جنگ و با عناوین عقیدتی سیاسی، نمایندگان امام و دیگر مسئولیت‌ها در ارکان نظامی فعالیت داشتند.
به گفته ذوالنور، روحانیون همواره در طول تاریخ در عرصه‌های خون و خطر پیشتاز بوده که یکی از مظاهر بارز این حماسه آفرینی، حضور پر رنگ روحانیت در دوران دفاع مقدس است. 
این مسئول با اشاره به راه‌اندازی گردان‌ها و یگان‌های ویژه روحانیون در طول جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: روحانیون خود در این یگان‌ها فرمانده نظامی بودند.
وی با اشاره به حضور روحانیون در تمام عرصه‌های دفاع مقدس بیان داشت: حضور در رسته‌های مهندسی، خلبانی، پشتیبانی، رزمی و فرهنگی روحانیون مشهود بود.
ذوالنور اذعان داشت: در برخی قرارگاه‌های نظامی نیز نقش فرماندهی قرارگاه به عهده یک روحانی بود.
وی با اشاره به گمنامی بسیاری از روحانیون در دفاع مقدس یادآور شد: بسیاری از شهدای روحانی هیچ اثری در پرونده اعزام، مدارک خود و حتی روی سنگ قبرشان از روحانی بودنشان نیست و این اوج اخلاص مومنان به خداست.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور، تصریح کرد: بسیاری از روحانیون در دوران دفاع مقدس در لباس رزمنده و بسیجی در جبهه حضور داشتند و حتی رزمنده‌ای که در کنار آنها می‌جنگید نیز نمی‌دانست وی روحانی است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول