اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول ماه محرم؛

۷۵ روحانی در کوهرنگ فعالیت تبلیغی می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ از حضور 75 روحانی در طول ماه محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

۷۵ روحانی در کوهرنگ فعالیت تبلیغی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام سعید نصیری ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های ملی مذهبی در این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته افزون بر ۱۵ روحانی مستقر نیز در این شهرستان به‎صورت ثابت حضور دارند.
وی از وجود ۶۰ هیئت فعال مذهبی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ماه محرم و صفر در این شهرستان خبر داد و گفت: جلوگیری از انحرافات مذهبی و دینی و توجه به شعائر اسلامی از تاکیدات روحانیون و مبلغین در دهه‌های محرم و صفر خواهد بود.
نصیری خواستار توجه به برپایی اول وقت نماز جماعت در هیئت‌های مذهبی شد و گفت: با توجه به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی از قیام امام حسین(ع) مطرح شده است، برهمین اساس لازم است تا مبلغان و مسئولین هیئت‌های مذهبی نسبت به اقامه و احیای امر به معروف و نهی از منکر به‌ویژه در ماه محرم و صفر توجه ویژه داشته باشند.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ در ادامه تشریح اهداف امام حسین(ع) را اولویت نخست مباحث روحانیان در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان عنوان کرد و گفت: امام شناسی، بیان احکام، عقاید، اخلاق، تبلیغ اسلام ناب محمدی، تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در دین مبین اسلام، تحکیم مبانی نظام از مهم‌ترین این اولویت‌ها به‌‎شمار می‎رود.
وی ادامه داد: توجیه اقشار مختلف مردم در ارتباط با اهداف مقدس امام حسین به زبان روز یعنی بیان عاشورای سال 61 هجری به زبان و بیان سال 1432 هجری قمری، عفاف و حجاب، آسیب‌شناسی عزاداری‌ها از دیگر موضوعات این جلسات عزاداری است.
نصیری دهه نخست ایام سوگواری را فرصت مناسبی برای روشنگری و بیان حقایق و اهداف حرکت بزرگ امام حسین(ع) برشمرد و افزود: وجود جوان‌های اعتقادی و ولایتی در هیئت‌های مذهبی خود از برکاتی است، که خداوند متعال به ما هدیه کرده است و باید قدردان این موهبت الهی باشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول