اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

بیان معارف عاشورایی با حضور 1000 روحانی در مساجد گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: همزمان با ایام ماه محرم، بیش از یک‌هزار روحانی با حضور در مساجد گیلان به بیان معارف عاشورایی می‌پردازند.

بیان معارف عاشورایی با حضور 1000 روحانی در مساجد گیلان
حجت‌الاسلام سیدحسین گلمیرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه برای ایام محرم اعزام مبلغ در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بیشتر مساجد در استان فعال هستند و مردم در مراسم‌های عزاداری شرکت می‌کنند.
وی اظهار داشت: بالغ بر 400 روحانی از حوزه علمیه قم و بقیه از روحانیون بومی و حوزه‌های علمیه استان برای مساجد، حسینیه‌ها و تکایا اعزام می‌شوند.
این مسئول با تاکید بر اینکه اسلام دین کاملی است و خداوند برای تکمیل این کتب آسمانی قرآن را نازل کرد، افزود: همان گونه که خداوند حضرت موسی و عیسی را فرستاد پیامبر ‌اکرم(ص) را نیز برای خاتم انبیا فرستاد و برای یک انسان آزاده و مسلمان ضعف و خواری است که به دین دیگر برود.
وی، اسلام را دین برتر نامید و اذعان داشت: مذهب تشیع نیز مذهبی است که انسان‌ها را به ساحل نجات می‌رساند و نام امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات مردمان جهان است.
گلمیرزاده با بیان اینکه برتری دین اسلام نسبت به دین مسیحیت دارای چند دلیل است، تصریح کرد: آماری از افرادی که به دین مسیحیت می‌روند وجود ندارد بلکه این آمار تبلیغات و فضا‌سازی است که توسط دشمن صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: دشمنان توسط وعده و حمایت‌های کاذب انسان‌های قلیلی را به طرف خود می‌کشانند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اهل سنت در گیلان در ایام محرم به برگزاری مراسم‌های عزاداری می‌پردازند، ابراز داشت: سنی‌های گیلان از آنجا که از مذهب شافعی برخوردار هستند در کنار شیعیان قرار دارند و در گردهمایی اخیر حضور داشتند و برای امام حسین(ع) در کنار شیعیان به عزاداری می‌پردازند.
 
* بیداری اسلامی از شعار‌های عاشورایی نشأت گرفته است
 
وی با بیان اینکه اسلام متعلق به تمام مردمان جهان است، خاطرنشان کرد: شعارهای ارائه شده در بیداری اسلامی با شعارهای عاشورایی مطابقت دارد و مردم منطقه یک زندگی درست با حکومت و دینی را می‌خواهند.
وی تصریح کرد: امروز در آمریکا شاهد هستیم که مردم از نظام سرمایه‌داری، ظلم و تبعیض خسته شده‌اند و به اسلام روی آورده‌اند.
گلمیرزاده با اشاره به اینکه هدف از قیام امام حسین(ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود، یادآور شد: بیداری اسلامی نشأت گرفته از قیام سیدالشهدا(ع) است.
وی افزود: امام حسین (ع) یک تفکر فرهنگی را در جامعه بنا نهاد و امکان دارد سال‌ها بگذرد تا در تمام دنیا ایجاد شود و امروز شعار‌ها و حرکت‌ها نیز حاکی از شعار‌های عاشورایی دارد.
این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز طبق شعار‌های عاشورایی آغاز شد، افزود: در طول دفاع مقدس که تمام دنیا علیه ایران به مبارزه برخاسته بودند با شعارهای عاشورایی و فرهنگ عاشورایی به پیروزی رسیدیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول