اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ ایدز در همدان نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور، زنگ ایدز در همدان نواخته شد.

زنگ ایدز در همدان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز زنگ ایدز در مدرسه هیئت امنایی مهدیه همدان با حضور مسئولان، مرکز بهداشت شهرستان همدان،آموزش و پرورش و جمعی از دانش‌آموزان نواخته شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در این مراسم با بیان اینکه شعار جهانی روز جهانی ایدز در سال جاری "دسترسی به آموزش، پیشگیری و مراقبت از ایدز حق هر انسانی" است، اظهار کرد: بیماری اچ‌آوی‌وی یا ایدز از چالش‌های هزاره سوم است که به سرعت در بین نوجوانان و جوانان در حال شیوع است و این قشر را درگیر می‌کند و برای دولت‌ها نیز چالش‌های مهمی را ایجاد کرده است.
فتح‌الله نظری‌پویا با بیان اینکه در ارتباط با ایدز ایران در یکی از مناطق پرخطر قرار دارد، گفت: با توجه به این مقوله برجسته‌سازی و امر آگاهی‌بخشی این بیماری به صورت ویژه‌ای در کشور مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا موفقیت‌های چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه امر آگاهی‌بخشی و پیشگیری از بیماری ایدز یک هدف استراتژیک است، عنوان کرد: این مهم از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی، جلب حمایت سیاستگذاران، مدیران و مسئولان و نیز تبیین برنامه‌های مشخص و نیز جلب حمایت سازمان‌های غیردولتی صورت می‌پذیرد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه بیماری اچ‌آی‌وی و ایدز تاکنون چند موج را طی کرده است، افزود: مرحله نخست این بیماری از طریق فرآورده‌های خونی بود که به طور کلی منتفی شده و موج دوم آن نیز از طریق معتادان تزریقی است که در بحث کنترل آن به خوبی وارد شده‌ایم.
وی تصریح کرد: موج سوم بیماری ایدز از طریق روابط غیراخلاقی است که بسیار مهم و شایان توجه است چراکه این موج بیشتر جوانان و نوجوانان را مورد تهدید قرار داده است.
نظری‌پویا در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بحث رواج روانگردان‌ها نیز در گسترش بیماری ایدز تأثیرگذار است، گفت: این موارد وظیفه و مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند چراکه بیشترین همت و تلاش ما باید معطوف به قشر جوان و نوجوان جامعه باشد که در این راستا باید تغییر شیوه رفتاری این قشر و آموزش خانواده را که از ارکان مقابله با ایدز است مورد توجه قرار دهیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول