اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی ایدز مطرح شد؛

مرگ 25 میلیون مبتلای به ایدز در جهان

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پوینت عفونی این دانشگاه گفت: تاکنون در سطح جهان 25 میلیون نفر بر اثر ابتلای به بیماری ایدز جان خود را از دست داده‌اند و این یک هشدار جدی است.

مرگ 25 میلیون مبتلای به ایدز در جهان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ضیاء پیش از ظهر امروز در سمینار بزرگداشت روز جهانی ایدز که در دانشگاه بیرجند برگزار شد به بیان مشخصات این بیماری و علائم آن در افراد بیمار و مبتلا به این ویروس پرداخت.
وی با بیان اینکه بیماری ایدز عاقبتی جز مرگ ندارد، تصریح کرد: تاکنون 33 میلیون فرد آلوده به ایدز در سطح کشورهای جهان شناسایی شدند که که از این تعداد 25 میلیون نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.
یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به نقش آموزش در پیشگیری از ابتلای به این بیماری اشاره کرد و افزود: سازمان بهداشت جهانی تلاش بی‌وقفه‌ای را در راستای آموزش افراد برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری تاکنون انجام داده است.
ضیاء تصریح کرد: سال گذشته که 30 سال از زمان شناسایی این ویروس در جهان می‌گذشت برای نخستین‌بار شاهد کاهش آمار مبتلایان به این بیماری در سطح جهانی بودیم و این مسئله جرقه امیدی جلوی چشمان محققان و پزشکان باز کرد تا آمار مبتلایان جدید به این ویروس به صفر برسد.
وی افزود: ابتلای به ویروس مولد ایدز فقط از طریق آزمایش خون مشخص می‌شود و از زمانی که ویروس وارد بدن فرد می‌شود تا زمانی که در آزمایش خون مشخص می‌شود ممکن است چند ماه طول بکشد.
یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در خراسان جنوبی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واقع در مرکز بهداشت شماره چهار در خیابان سجاد شهر خدمات مشاوره‌ای بیماری‌های رفتاری را انجام می‌دهد.
ضیاء ادامه داد: در این مرکز کار مشاوره و ارائه وسایل پیشگیری و آزمایش این ویروس با حفظ رازداری انجام می‌شود.
وی شایع‌ترین راه ابتلا به این بیماری در سطح جهان را از راه تماس جنسی نامطمئن عنوان کرد و گفت: رفتارهای پرخطر افراد را در معرض ابتلای به این بیماری قرار می‌دهد.
یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مهم‌ترین راه شیوع این بیماری در کشور ایران را از طریق استفاده از وسایل تزریق در افراد معتاد عنوان کرد و افزود: در این راستا آموزش افراد و ترغیب این افراد به ترک اعتیاد می‌تواند در کاهش آمار ابتلای به ایدز موثر باشد.
محمدمهدی خطیب معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم با اشاره به شیوع بالای این بیماری در سطح جهان اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری نیاز به روشنگری و آموزش بیشتر در سطوح مختلف جامعه احساس می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول