اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

پیشگیری بالاترین رکن سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه مسائل اجتماعی باید از نظر عقیدتی و مذهبی شناسایی و ریشه‌یابی شوند، گفت: ما باید پیشگیری را جدی بگیریم زیرا پیشگیری بالاترین رکن سلامت جامعه است.

پیشگیری بالاترین رکن سلامت جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر در نشست هم‌اندیشی مدیران صنوف و تشکل‌های مردم‌نهاد با موضوع کنترل ایدز و رفع انگ و تبعیض آن در جامعه اظهار داشت: ایدز متعلق به تمام انسان‌هاست و باید مراقبت‌های لازم در این زمینه به عمل آید.
وی با بیان اینکه در قرآن بر سلامتی جنسی، نفسانی و عفت عمومی تاکید شده است، بیان داشت: علت بدبختی جوامع بشری رعایت نکردن عفت اجتماعی است.
کمالی تصریح کرد: بی‌بندوباری و سهل‌‌انگاری دنیای غرب موجب بروز بیماری ایدز شد و تاکنون 65 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.
وی عنوان کرد: بر اساس آمار موجود سالانه یک‌میلیون و 800 هزار نفر بر اثر بیماری ایدز در دنیا می‌میرند و تاکنون 30 میلیون نفر در دنیا به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
کمالی با اشاره به اینکه گناهان جدید بیماری‌های جدید را به دنبال دارند، عنوان کرد: در روایت آمده است که گناه جدید سبب بیماری جدید می‌شود.
وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی باید از نظر عقیدتی و مذهبی شناسایی و ریشه‌یابی شوند، افزود: ما باید پیشگیری را جدی بگیریم، زیرا پیشگیری بالاترین رکن سلامت جامعه است.
کمالی فعالیت کارشناسان فرهنگی و اعتقادی در زمینه‌ مسائل و آسیب‌های اجتماعی را مهم و ضروری دانست و بیان کرد: برای مصونیت جامعه باید تقویت دین و ایمان جامعه را مدنظر قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه مکتبی، دینی و الهی باشد از بسیاری دغدغه‌ها مصون و محفوظ می‌شود.
کمالی با بیان اینکه ارتباط بیشتر و گسترده‌تری باید بین مراکز عقیدتی، حوزوی و بهداشتی کشور صورت گیرد بر یاری گرفتن از متخصصان علم ادیان الهی تاکید کرد.
وی افزود: شاه ‌بیت سلامت جامعه تقویت و تحکیم نظام خانواده است و کشور ما از بسیاری از آسیب‌های خانوادگی مصون است، اما با توجه به هجمه‌هایی که به جوامع اسلامی وارد شده است، نظام خانواده باید تقویت و محکم شود.
کمالی با اشاره به اینکه 140 هزار زن در آلمان به صورت تنها و مجرد زندگی می‌کنند، اذعان کرد: بر اساس آمار از هر 332 بارداری در غرب 330 مورد به سقط جنین می‌انجامد و دنیای غرب به بدترین شکل فرزندان را نابود می‌کند.
وی با بیان اینکه ایدز از راه‌های مختلفی منتقل می‌شود بر آموزش عمومی در جامعه تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه در ترویج آموزش‌های عمومی باید کمک کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه تبلیغات برای پیشگیری از ایدز کافی نیست، عنوان کرد: کتمان قلبی در زمینه علت‌های مبتلا به بیماری ایدز در جامعه وجود دارد و حیای اجتماعی موجب بیان نشدن بعضی از مسائل پزشکی می‌شود.
کمالی با تاکید بر ارائه اطلاعات به صورت شفاف و روشن در جامعه تصریح کرد: در زمینه مسائل اجتماعی مرتبط با سلامت جامعه باید دقت بیشتر، ریشه‌یابی و برنامه‌ریزی شود.
وی گفت: باید امکانات بیشتری برای تشخیص بیماری ایدز به بیمارستان‌ها اختصاص داده شود.
کمالی سند توسعه سلامت استان کرمان را یکی از بهترین فعالیت‌های سلامتی برشمرد و خواستار اجرای دقیق این سند شد.
وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم الگوی اسلامی، طبی و بهداشتی مطلوبی را به جامعه ارائه دهیم.
کمالی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه علم پزشکی بیان داشت: ایران در زمینه پیوند اعضا رتبه دهم و در پیوند و جراحی قلب رتبه پانزدهم جهان را دارد.
وی بیان داشت: باید با بصیرت اسلامی و الهی برنامه‌ها را طراحی و اجرا کنیم تا به وضع مطلوب برسیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول