اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

راه‌های انتقال و پیشگیری از ایدز شناخته شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ایدز بیماری است که راه‌های انتقال و پیشگیری از آن شناخته شده است و باید با آموزشی همگانی و نگرشی مثبت به مبتلایان به این بیماری اجازه استفاده از امکانات و منابع اجتماعی را به بیماران داد.

راه‌های انتقال و پیشگیری از ایدز شناخته شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، منصور شکیبا امروز در همایش ایدز و رابطان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی ایدز" پیش به سوی صفر در ایدز" به معنی صفر در موارد جدید عفونت، صفر در مرگ ناشی از ایدز و صفر در تبعیض مبتلایان به ایدز است.
وی افزود: ایدز بیماری است که راه‌های انتقال و پیشگیری از آن شناخته شده است و باید با آموزشی همگانی و نگرشی مثبت به مبتلایان به این بیماری اجازه استفاده از امکانات و منابع اجتماعی را به بیماران داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این همایش گفت: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ فعالیت رابطان سلامت یکی از موفق‌ترین استان‌ها است.
سید مهدی طباطبایی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان بیش از 4 هزار و 500 رابط سلامت، آموزش‌های بهداشتی را به طور رایگان به مردم ارائه می‌دهند.
وی همچنین بیماری ایدز را جزو بیماری‌های رفتاری عنوان کرد و گفت: با ارتقای آموزش‌های رفتاری می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: به دلیل شرایط فرهنگی و ترددهای غیر‌قانونی به کشورهای همسایه و چند همسری افراد مبتلا، میزان ابتلا به ایدز در میان زنان استان دو برابر میانگین کشوری است و این نسبت در میان کودکان نیز سه برابر از میانگین کشوری بیشتر است.
در پایان این همایش از رابطان سلامت و فعالان برنامه کنترل عفونت ایدز قدردانی شد.
دهم آذر به عنوان روز جهانی ایدز و چهاردهم آذر ماه به عنوان روز جهانی رابطان سلامت نام‌گذاری شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول