اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کاشف ویروس هپاتیت D صورت گرفت؛

بررسی دستاوردهای درمان و پیشگیری هپاتیت در شیراز

خبرگزاری فارس: آخرین دستاوردهای جدید درمان و پیشگیری از هپاتیت‌های ویروسی با حضور کاشف ایتالیایی ویروس هپاتیت D در چهارمین کنگره بین‌المللی سالانه هپاتیت شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی دستاوردهای درمان و پیشگیری هپاتیت در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس کنگره کنگره بین‌المللی هپاتیت شیراز بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین کنگره بین‌المللی هپاتیت شیراز پس از سه روز برگزاری در تهران، امروز پنجم آذر ماه جاری در شیراز برگزار شد که علاوه بر کاشف ایتالیایی ویروس هپاتیت D، پرفسور توماس از پیشگامان درمان هپاتیت B در جهان و همچنین اساتیدی از کشورهای آلمان، هلند، بلژیک و سوییس حضور داشتند.
کامران باقری لنکرانی افزود: تجویز منطقی برای داروهای جدیدی که گران‌قیمت هستند و در موارد ویژه باید برای هپاتیت‌های ویروسی مورد استفاده قرار گیرند و همچنین آخرین وضعیت این بیماری در کشورمان از جمله مواردی هستند که در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین پیوندهای کبد در شیراز انجام می‌شود، گفت: مطالبی نیز در مورد کبد چرب و سایر موارد در کنگره مطرح شد.
لنکرانی بیان کرد: شیوع هپاتیت در فارس نسبت به سایر نقاط کشور پایین‌تر بوده به گونه‌ای که میزان شیوع هپاتیت C در کشور نیم درصد است در حالی که این میزان در شیراز دو دهم درصد را نشان می‌دهد.
به گزارش فارس، چهارمین کنگره بین‌المللی سالانه هپاتیت در شیراز به همت مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه برگزار شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول