اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پزشکی رفسنجان:

33 بیمار ایدزی در رفسنجان فوت کردند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در رفسنجان 95 بیمار ایدزی وجود دارد که 33 نفر تاکنون فوت و 49 نفر تحت درمان هستند.

33 بیمار ایدزی در رفسنجان فوت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد جمالی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بیماری نوپدید ایدز و راه‌های پیشگیری از آن گفت: ایدز بیماری است که تا‌کنون هیچ واکسن و راه درمانی برای آن شناخته نشده است.
وی افزود: در مدت بیش از 30 سال که از کشف ویروس اچ‌آی‌وی می‌گذرد، این بیماری تلفات زیادی در دنیا داده است.
جمالی‌زاده با بیان اینکه بیماری ایدز بسیار خطرناک و مرموز است، تصریح کرد: دولت‌ها در مقابله با این بیماری متعهد شده‌اند که آن را کنترل و با صرف هزینه برنامه‌ریزی‌هایی در مورد پیشگیری و پایین آمدن آمار این بیماران داشته باشند.
رئیس شبکه بهداشت رفسنجان بیماری مسری و قابل انتقال ایدز را تنها با انجام یک آزمایش و منفی بودن جواب آن قابل شناسایی ندانست و بیان داشت: افراد مشکوک به اچ‌آی‌وی باید بدانند که بدن دو تا چهار هفته عواملی را تولید می‌کند که در آزمایشگاه قابل تشخیص است، اما امکان دارد شناسایی آن تا شش ماه طول بکشد و نباید با یک جواب منفی بسنده کنند.
جمالی‌زاده راه‌های ورود و انتقال این ویروس را از طریق تماس‌های جنسی، استفاده از سرنگ مشترک و فرآورده‌های خونی دانست و بیان کرد: در کشور ما عمده راه انتقال استفاده از سرنگ مشترک است، اما به تدریج این ویروس به سمت انتقال از راه روابط جنسی نا‌مشروع می‌رود.
وی خاطر‌نشان کرد: آزمایشات برای تشخیص این بیماری کاملا محرمانه و بیماران کد‌گذاری شده‌اند و بهترین راه استفاده از درمانگاه مشاوره در این زمینه است که با انجام آزمایش‌ها در چند مرحله تشخیص یا پیشگیری انجام می‌شود.
جمالی‌زاده گفت: تمام خدمات اعم از آزمایشات‌، معاینه و خدمات مشاوره‌ای برای بیماران ایدزی رایگان است.
وی با اشاره به آمار بیماران ایدزی 70 میلیونی در جهان افزود: از این تعداد تاکنون 33 میلیون فوت شده‌اند و بین 30 تا 35 میلیون در حال زندگی هستند.
جمالی‌زاده از 24 هزار بیمار ایدزی در ایران خبر داد و اذعان کرد: 4 هزار و 300 نفر از این تعداد فوت کرده‌اند.
وی گفت: در رفسنجان 95 بیمار ایدزی وجود دارد که 33 نفر تاکنون فوت و 49 نفر تحت درمان هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول