اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات پنبه:

جلسات کارگروه پنبه به طور مستمر در حال برگزاری است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور با اشاره به تشکیل کارگروه پنبه با حضور معاون اول و سه وزیر کابینه در گرگان گفت: جلسات کارگروه به طور مستمر در استانداری گلستان در حال برگزاری است.

جلسات کارگروه پنبه به طور مستمر در حال برگزاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قربانعلی روشنی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات و طرح‎های اولیه احیای پنبه توسط موسسه تحقیقات پنبه کشور و اداره کل پنبه و دانه‎های روغنی و سایر نهادهای مرتبط از جمله اقداماتی است که در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه حدودا دو ماه پیش در استانداری گلستان طرح اداره کل پنبه و دانه‎های روغنی در مورد احیای پنبه به تصویب رسیده است، اذعان داشت: این طرح برای تصویب نهایی به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است و بدیهی است با تصویب و ابلاغ این طرح توسط نهاد ریاست جمهوری تمام امور به موسسه تحقیقات پنبه کشور، توسط این موسسه به بهترین نحو اجرا می‎شود تا مشکلات پنبه در استان و کشور حل شود.
روشنی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ارتقای همکاری و ارتباطات نزدیک‎تر بین تولیدکنندگان (کشاورزان)، بازرگانی و صنعت کانون هماهنگی پنبه تشکیل شده است که دفتر آن در محل موسسه تحقیقات پنبه می‎باشد.
رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در خصوص تهیه ارقام تجاری پنبه نیز اذعان داشت: تولید طبقات بذری پایه تمامی ارقام تجاری پنبه کشور شامل ارقام گلستان، ارمغان، سپید، ساحل خرداد، ورامین، مهر و بختگان توسط محققان و همکاران موسسه تحقیقات پنبه کشور در ایستگاه‎های تحقیقاتی و مزارع تکثیری کشاورزان پیشرو صورت می‎پذیرد.
روشنی خاطرنشان کرد: هر کدام از این ارقام مربوط به استان‎های خاص می‎شود مثلا ارقام ساحل، گلستان، ارمغان و سپید در استان گلستان، تکثیر رقم خرداد در استان خراسان، تکثیر رقم مهر در استان اردبیل، تکثیر رقم بختگان در فارس و تکثیر رقم ورامین در استان‎های خراسان و نواحی مرکزی کشور انجام می‎شود.
رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور با اشاره به تولید ارقام زودرس پنبه در سطح کشور افزود: تاکنون چهار رقم با عملکرد مطلوب و زودرس معرفی و آزاد شده است که رقم سپید برای استان‎های شمالی، رقم خرداد برای استان‎های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و ارقام گلستان و ارمغان برای تمام نواحی پنبه کاری کشور معرفی شده است که دارای زودرسی بیشتر نسبت به ارقام تجاری منطقه هستند.
وی افزود: همچنین برای نواحی مرکزی، استان اصفهان و اردبیل ارقام زودرس در دست معرفی داریم که سلکسیون و تهیه لاین آن صورت پذیرفته و به زودی تکثیر بذور آن در اختیار کشاورزان قرار می‎گیرد.  
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول