اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

صرفه اقتصادی پنبه باید برای کشاورزان افزایش یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید محصول پنبه برای کشاورزان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

صرفه اقتصادی پنبه باید برای کشاورزان افزایش یابد
عبدالحسین ناصری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت:رپنبه به لحاظ اشتغالزایی و محصول استراتژیک بودن آن اهمیت بسیاری بالایی دارد.
وی تصری کرد: با توجه به زحمت بالا و ضریب بالای اشتغالزایی پنبه در اکثر کشورها جهان حتی چین برای حمایت پنبه‎کاران یارانه پرداخت می‎شود ولی در کشور ما به این محصول یارانه تعلق نمی‎گیرد.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید این عدم حمایت موجب شده مردم از مسیر کشت پنبه تغییر الگوی کشت دادند و به سمت کشت محصولات راحت‎تر یا کشت دو در سال مانند گندم و برنج رفتند.
ناصری خاطرنشان کرد: در کارگروه پنبه در یک سال و نیم پیش در گرگان با حضور رحیمی معاون رئیس جمهور، سه وزیر کابینه و استانداران استان‎ها شمالی برگزار شد قرار بود با مشوق‎های لازم به صورت یارانه بتوانیم روش کشت پنبه را از سنتی بودن تغییر دهیم و بتوانیم با ارائه ارقام جدید نوع محصول را تغییر دهیم.
وی ادامه داد: محصول پنبه که تاکنون کشت می‎شود دو و نیم تا سه تن هکتار محصول می‎داد که با استفاده از ارقام پربازده این میزان به چهار تا پنج تن محصول می‎دهد که این قدم خوبی است که کشاورزان به خصوص در بخش‎های شمالی استان به کشت مجدد پنبه رو آورند.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید کاری کنیم محصول پنبه را به خوبی از کشاورزان خریداری شود تا انشاالله این محصول استراتژیک برای کشاورزان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
ناصری عنوان کرد: وقتی این محصول برای کشاورزان مقرون به صرفه شد ما می‎توانیم آن را گسترش دهیم و مردم را به این سمت تشویق کنیم.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی بهترین تشویق این است که صرفه اقتصادی این محصول را افزایش دهیم.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کشاورز بداند پنبه بهتر از گندم به عنوان محصول دوم این صرفه را دارد و صرفه بیشتری دارد قطعا به دنبال کشت آن خواهد رفت.
ناصری در پاسخ به این سوال که چرا هیچ نماینده‎ای از استان عضو کمیسیون کشاورزی با توجه کشاورزی بودن استان ادامه داد: در مجلس مهم این نیست نماینده‎ای عضو کدام کمیسیون باشد مهم این است که در مسائل مختلف اطلاعاتی داشته باشد و بتواند در مجلس از حقوق مردم دفاع کند.
این مسئول اضافه کرد: بنده عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی هستم، ولی بیشترین پیگیری و سوالات را وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مسائل و مشکلات کشاورزان استان داشتم.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در صحن علنی مجلس بارها برای مسائل شیلات، محصولات و نهادهای کشاورزی، سم و کود و در خصوص کشاورزی پیگیری داشتم.
ناصری یادآور شد: محدویتی برای نمایندگان که عضو کمیسیون خاصی نیستند وجود ندارد و ما می‎توانیم در تمام موضوعات پیگیر مشکلات مردم باشیم.
وی ابراز داشت: در بخش کشاورزی مشکلی که وجود داشت در خصوص بخش بازرگانی محصولات کشاورزی بود که با توجه به تشکیل وزارتخانه جدید صنعت و تجارت این مسئولیت به وزارت جهاد کشاورزی محول شد.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: این موجب می‎شود این وزارتخانه در بخش واردات همه محصولات کشاورزی و صادرات آن تصمیم‌گیری کند نه اینکه مانند گذشته در زمانی که محصول به برداشت می‎رسد همان زمان شاهد ورود محصول خارجی باشیم و عملا محصول داخلی با قیمت بسیار نازلی به فروش می‎رسد.
ناصری اذعان داشت: امیدواریم این تعادل و توازن و این هماهنگی در وزارت جهاد کشاورزی به نحو احسن به بخش کشاورزی کمک کند و مشکلاتی که تاکنون در بخش بازرگانی محصولات کشاورزی داشتیم دیگر شاهد نباشیم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول