اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

پیش‌بینی تولید 26 هزار تن پنبه در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش‌بینی تولید 26 هزار و 550 تن پنبه از سطح مزارع خراسان جنوبی خبر داد.

پیش‌بینی تولید 26 هزار تن پنبه در خراسان جنوبی
غلامرضا هادربادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تولید پنبه در استان در سال جاری از رشد خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به سطح زیر کشت پنبه در استان افزود: سطح زیرکشت پنبه در استان 12 هزار و 20 هکتار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی متوسط عملکرد پنبه را حدود 2 هزار و 300 کیلوگرم در هکتار برشمرد و افزود: ارزش اقتصادی وش تولیدی با احتساب قیمت 12 هزار ریال برای هر کیلوگرم وش پنبه 326 میلیارد و 856 میلیون ریال است.
هادربادی ادامه داد: تعداد بهره‌برداران پنبه در استان، 7 هزار و 470 نفر و تعداد کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی فعال در سطح استان، شش واحد است که از این تعداد، سه کارخانه در شهرستان سرایان، دو کارخانه در شهرستان بشرویه و یک کارخانه در شهرستان بیرجند مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: از مجموع زمین‌های زیر کشت پنبه در استان 3 هزار و 973 هکتار تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.شهرستان بشرویه با 4 هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت این محصول، بیشترین سطح کشت استان را به خود اختصاص داده است.
هادربادی در مورد حمایت‌های صورت گرفته از پنبه‌کاران، یادآورشد: به منظور حمایت از پنبه‌کاران استان، مقدار 15.824 تن بذر دلینیته (بدون کرک)، مقدار 541.22 تن بذر کرکدار، مقدار 2337.75 تن کود ازته، 1078.5 تن کود فسفاته و 403.8 تن کود پتاسه بین پنبه‌کاران در سطح استان توزیع شده است.
وی با اشاره به مشکلات عمده این بخش اظهار داشت: مشکل عمده کشت پنبه در استان، بالا بودن هزینه کارگری، کمبود نیروی انسانی در فصل برداشت، کمبود ادوات و ماشین‌آلات برای انجام مراحل کاشت، داشت و برداشت به صورت مکانیزه است که به صورت سنتی انجام می‌گیرد و در نتیجه بخش زیادی از درآمد کشاورزان صرف هزینه‌های کارگری می‌شود که در صورت رفع این مشکل و تأمین ادوات مورد نیاز، به طور قطع تولید این محصول موفق‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به این که محصول پنبه خراسان جنوبی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، اذعان داشت: صنایع تکمیلی نظیر کارخانه‌های تکمیلی و تبدیلی در بحث پنبه نیز در خراسان جنوبی وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش سطح زیر کشت پنبه در خراسان جنوبی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این امر به سبب قیمت خوب پنبه در سال جاری است.
هادربادی یادآور شد: فصل برداشت پنبه در سال جاری از چند هفته پیش آغاز شده است و در حال حاضر کار برداشت آن در سطح مزارع استان انجام می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول