اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بانک اطلاعات شهری بستری برای دسترسی به نیازمندی‌های روزانه است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین بستر برای دسترسی مردم به نیازمندی‌های روزانه آنان استفاده از بانک جامع اطلاعات شهری است.

بانک اطلاعات شهری بستری برای دسترسی به نیازمندی‌های روزانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری بانک اطلاعات شهری مشهد، محمدرضا محسنی‌ثانی با اشاره به آغاز بکار بانک اطلاعت شهری مشهد و حومه اظهار داشت: اطلاع‌رسانی از حوزه‌های مختلف نیازمند خدمات نرم‌افزاری جامع برای دسترسی آسان مردم به نیازمندی‌های روزانه آنان است که در این زمینه باید بستری فراهم شود تا مردم از خدمات نوین بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: مشهد مقدس با توجه به جمعیت ساکن و پذیرایی بیش از 25 میلیون زائر نیازمند مرجعی دقیق برای اطلاع‌رسانی جامع به مجاورین و زائران بارگاه منور رضوی است از این رو فعالیت بانک اطلاعات شهری مشهد در این کلانشهر امری ضروری است.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این کلانشهر سالانه پذیرای زائران زیادی از اقصی نقاط کشور و جهان است تصریح کرد: بنا به شرایط، این جمعیت نیازمند سرویس‌دهی هستند که بهتر است در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیقی از حوزه‌های مختلف شامل ارگان‌ها، بازارها، مراکز تجاری، بیمارستان‌ها و سایر حوزه‌ها به مجاوران و زائران صورت بگیرد تا آنان از تسهیلات بهره‌مند شوند.
محسنی‌ثانی با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی کلانشهر مشهد موضوع حمل و نقل است ادامه داد: استفاده از خدمات بانک اطلاعات جامع مشهد و حومه شامل کتاب، سی دی و سایت سبب کاهش سفرهای درون شهری می‌شود و با اطلاعاتی که از حوزه‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌گیرد بهترین سرویس‌دهی به مردم صورت می‌گیرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری کرده اند تاکید کرد: هم اکنون مهم‌ترین مسئله در شهرهای کشور بحث صرفه جویی در سایر زمینه‌ها است که فعالیت بانک اطلاعات شهری مشهد می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک شایانی بکند.
وی با اشاره به اجرای پایلوت این طرح در شهر مشهد گفت: هر فردی برای رفع نیازمندی‌های روزانه خود نیازمند مرجعی کامل برای دسترسی آسان به سایر حوزه‌ها است که با استفاده از خدمات نرم افزاری بانک اطلاعات شهری می‌تواند به طور بهینه از خدمات بهره‌مند شوند.
محسنی‌ثانی با بیان اینکه استفاده از خدمات نرم‌افزاری به صلاح مردم است خاطر نشان کرد: سرانه استفاده ازآیتی(IT  )در بین مردم کشورمان خوب است اما بهره لازم از این امکانات تا جایی که باید مورد استفاده قرار بگیرند نیست.
این نماینده مجلس یادآور شد: باید بسترسازی استفاده از خدمات نرم افزاری را طوری برای مردم فراهم کرد تا آنان از این نوآوری بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول