اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها:

نمادهای شهری به غنای بصری شهر کمک می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس‌ کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها گفت: نمادهای شهری به غنای بصری شهر و ایجاد فضای زیست اجتماعی کمک می‌کنند.

نمادهای شهری به غنای بصری شهر کمک می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگسرای زیارت، نرگس کمالی با اشاره به نصب نمادهای رضوی در پارک زیارت اظهار داشت: مدیریت بر نمادهای زیارت به منظور زیباسازی منظر شهری و غنای فرهنگی باید از برنامه‌های مهم پارک زیارت باشد، ضمن اینکه متولیان پارک زیارت باید مروج فرهنگ رضوی باشند.
وی ادامه داد: توسعه نمادهای زیارت در مشهد با توجه به وجود بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) و تردد زائران داخلی و خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نمادهای شهری به غنای بصری شهر و ایجاد فضای زیست اجتماعی کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی سبب ارتقای سطح معنویت و معارف جوانان‌ می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم ما برای برآورد نیازهای معنوی به پایتخت معنوی ایران مسافرت می‌کنند ازا ین رو هدف پارک زیارت باید ایجاد محیطی فرهنگی در مشهد باشد.
کمالی بر ضرورت توسعه گردشگری مذهبی توسط پارک زیارت تاکید کرد و گفت: گردشگری دینی عامل ترویج فرهنگ و ارزش‌های دین است و باعث بهره‌مندی همه‌ از فضیلت‌های اماکن مذهبی می‌شود.
وی بیان کرد: در گردشگری دینی هدف اصلی افزایش معنویت است و این گردشگری و سیر و سیاحت سبب تقرب هر چه بیشتر انسان به خدا می‌شود.
کمالی خاطرنشان کرد: گردشگری و حضور گردشگران فرصت خوبی است تا فرهنگ رضوی را به کشورهای دیگر صادر کنیم و باید از این فرصت به وجود آمده استفاده شود، با وجود بارگاه منور امام هشتم می‌توان مشهد را به عنوان قطب معنوی ایران اسلامی تبدیل کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول