اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه استاندار به شهرداران کهگیلویه و بویراحمد:

‌شهرداران از کیفیت‌بخشی به پروژه‌های شهری غافل نشوند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش شهرداران این استان گفت: نباید در پروژه‌های شهری و عمرانی کیفیت و مطالعات قبل از اجرای پروژه نادیده گرفته شود.

‌شهرداران از کیفیت‌بخشی به پروژه‌های شهری غافل نشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد بعد از ظهر امروز در همایش شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شهرداران و اعضای شورای شهر نباید به بهانه کار مردم یا مشکلات آن‌ها، پروژه‌های بی‌کیفیت و بدون مطالعه اجرا کنند.
استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرها اگر بدون مطالعه و کار کارشناسی انجام شوند موجب اسراف بیت‌المال و دوباره‌کاری می‌شود.
وی بیان کرد: شفافیت در میزان بدهی‌های شهرداری‌ها به پیمانکاران، افراد و پرسنل خود یکی از مسائل مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که لازم است شهرداران مبالغ بدهی‌های خود را در لیستی اعلام کنند.
نیکزاد ادامه داد: شهرداران در این استان تصور کنند امروز ایام عید بوده و باید بدهی‌های خود را مشخص و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.
مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که شهرداران نقش بسیار مهمی در مدیریت شهری دارند، تصریح کرد: شهرداران باید با مشخص کردن بدهی‌های خود با اولویت و برنامه‌ریزی مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنند و این‌گونه نباشد که یک پیمانکار با پیگیری و فشار پول بگیرد و یک پیمانکار قانونمند متعهد با تاخیر به پول خود برسد.
وی از بازدید دسته‌جمعی شهرداران سراسر این استان از پروژه‌های عمرانی شهرداری یاسوج خبر داد و گفت: تعامل موثر اعضای شورای شهر با شهرداران نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت برنامه‌های شهرداران و ساختن شهرها و روستاها دارد که باید این مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد محقق شود.
نیکزاد تصریح کرد: پرداخت بدهی ادارات به شهرداری‌ها از ضروریات بوده که با وصول این مطالبات روند عمران و آبادانی در شهرها سرعت می‌گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل جلساتی با حضور نماینده استانداری، نماینده ادارات و شهرداری‌ها به منظور پیگیری نحوه وصول مطالبات شهرداری‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد از سرفصل بودجه‌های ادارات بدهکار در استانداری کسر و به حساب شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.
نیکزاد هزینه کردن اعتبارات را در جای خود مهم خواند و عنوان کرد: شهرداری‌ها به امر آموزش اهمیت بدهند و کارشناسان خود را به دوره‌های مختلف بفرستند.
وی اختصاص سرفصل اعتبارات آموزشی را به شهرداری مرکز استان موثر و مثبت خواند و تاکید کرد: شهرداران، آموزش، کار کارشناسی، مطالعات قبل از پروژه و توجه به کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول