اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در مانور فرضی زلزله؛

۱۷۰ هزار دانش‌آموز بوشهری زلزله را تجربه کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت: 173 هزار دانش‌آموز در مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس این استان شرکت کردند.

۱۷۰ هزار دانش‌آموز بوشهری زلزله را تجربه کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد مرادی ظهر امروز در مانور سراسری زلزله در مدارس این استان اظهار داشت: سیزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی ظهر امروز با مشارکت 173 هزار دانش‌آموز در هزار و 800 مدرسه استان بوشهر برگزار شد.
وی افزود: مدیریت بحران شامل چهار اصل پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی است که در مانور ایمنی و زلزله ارتباط پیشگیری و آمادگی در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
مرادی افزود: در این مانور سعی شده دانش‌آموزان که نیمی از وقت خود را در مدارس می‌گذرانند با سازماندهی و نظام پذیری خاصی در مقابل حوادث طبیعی به ویژه زلزله آگاه سازی شوند.
وی تصریح کرد: در این مانور سعی شده نحوه صحیح استقرار، نحوه خروج صحیح و کمک رسانی در زمان حوادث که کمترین ضرر و خسارت جانی و مالی را داشته باشد را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
وی افزود: این مانور با هدف کاهش تلفات ناشی از زلزله به وسیله ارتقا فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی برگزار شد.
مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت: بالابردن مهارت و عکس العمل صحیح، افزایش سرعت عمل، ماندگار بودن آموزش‌ها و کاربردی کردن آنچه که دانش‌آموزان آموخته‌اند از اهمیت‌های برگزاری این مانور بود.
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: مانور زلزله و ایمنی هر سال در هشتم آذر ماه در مدارس سراسر کشور با هدف آموزش پناه‌گیری، آرامش و آمادگی دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
غلامحسین خدام افزود: فرهنگسازی و موج آفرینی اجتماعی برای استقامت و ایستادگی و فرار از مشکلات مرگباری که به‌ویژه زلزله برای بشر فراهم آورده از جمله اهداف برگزاری این مانور است.
وی تصریح کرد: همه ما سعی داریم از طریق برگزاری مانورهای مختلف بتوانیم همانند کشور زلزله‌خیز ژاپن با اقدام سریع و به موقع در حوادث طبیعی از جمله زلزله کمترین خسارت‌ها انسانی را داشته باشیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول