اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تبیین ارزش‌ها و اعتقادات شهدا ضامن حفظ جوانان است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌ها و اعتقادات شهدا ضامن حفظ جوانان و نوجوانان در برابر هجوم فرهنگی و سیاسی بی‌وقفه دشمنان است.

تبیین ارزش‌ها و اعتقادات شهدا ضامن حفظ جوانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشتخوار محمدجواد غلامی عصر امروز در مراسم نخستین یادواره شهدای دانش‌آموزی شهرستان رشتخوار اظهار داشت: همچنان که شهدا ستارگان درخشانی برای هدایت ما به راه سعادت هستند، بیان خاطرات آنها نیز استمرار این راه است و یکی از راه‌های مقابله با افرادی که از انقلاب سیلی خورده‌اند و به فکر تلافی هستند همین دست‌نوشته‌های افرادی است که در کنار شهدا بوده‌اند.
وی از ولایت‌فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب یاد کرد و گفت: اگر می‌خواهیم ولایت‌پذیری از ولی‌فقیه به خوبی صورت گیرد باید از این شهیدان پیروی کنیم و یاد و خاطره آنان و ولایت‌پذیری‌شان در هر زمان و مکانی حتی در بدترین شرایط را ترویج دهیم.
غلامی افزود: واژه مشترک تمام شهدای ما ولایت فقیه بود، چرا که بدون آن انقلاب ما نمی‌تواند تداوم داشته باشد.
وی افزود: هر کس در این مملکت پست و مقامی دارد باید آن را مدیون خون شهدا بداند؛ چرا که این شهدا بودند که نهال انقلاب را با خون خود آبیاری و به ثمر رساندند.
معاون هماهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه خانواده شهدا به عنوان چشم و چراغ ملت هستند، دیدار و سرکشی از آن‌ها را یک وظیفه شرعی و دینی دانست و بر اهمیت فرهنگ شهادت و جانبازی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد.
این مسئول با تاکید بر تهاجمات مختلف دشمنان در قالب جنگ نرم خاطرنشان کرد: عمل به فرامین الهی، پیاده‌سازی دستورات قرآن در جامعه، پیروی از دستورات مقام معظم رهبری و کسب علم و دانش در عرصه‌های مختلف مهم‌ترین عوامل برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان علیه کشورمان است.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس عرصه بی‌بدیلی بود که برکات بسیاری برای کشور حاصل شد و این برکات در سایه ایثارگری‌های رزمندگان به دست آمد و امروز نیز باید در مسیر کسب علم و معرفت موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.
مدیر آموزش و پرورش رشتخوار نیز با ذکر اینکه رشتخوار بیش از 80 شهید و 200 ایثارگر تقدیم کرده به موضوع شهید و شهادت و مقام و جایگاه آن پرداخت و گفت: شهدا صاحب کرامت بوده و حاجت می‌دهند و نماز خواندن، انس با قرآن و توسل به اهل بیت (ع) سفارش شهدا به ماست تا با رعایت آن ادامه دهنده راه آنها در مسیر سعادت باشیم.
غلامرضا نیکپور با بیان اینکه تمام عزت و سربلندی امروز ما در سایه فداکاری و ایثار شهداست، اظهار داشت: مردم ما وفاداری خود را در هشت سال دفاع مقدس در مقابل سیل عظیم دشمنان به اثبات رساندند.
وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران پرچمدار ولایت‌مداری و پیرو مکتب حضرت امام خمینی (ره) است، افزود: نشان دادن عزت حسینی و اطاعت از ولایت مهم‌ترین درس شهداست و شهدای والامقام نیز با تقدیم جان خود راه با عزت زیستن و چگونه زیستن را به ما نشان دادند و هر آنچه امروز داریم به برکت خون شهداست.
وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را به منزله تجلیل از تلاش و ایثارگری‌های شهدای گرانقدر دانست و بیان داشت: شهدا با تبعیت و پیروی از ولی‌زمان به درجات عالی رسیدند. 
در ادامه این مراسم پس از پخش نماهنگ دفاع مقدس یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی و مرثیه‌سرایی پرداخت.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول