اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

استمرار راه شهدا با شعار دادن محقق نمی‌‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تاکید بر استمرار راه شهدا و ادامه راه این اسطوره‌های مقاومت با شعار دادن محقق نمی‌شود.

استمرار راه شهدا با شعار دادن محقق نمی‌‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در کارگروه ساماندهی مزار شهدا در اردبیل اظهار داشت: ما بارها تکرار کردیم که شهدای ما کار حسینی کرده‌اند و ما مانده‌ایم تا کار زینبی کنیم اما علیرغم اینکه در ارتباط با شهدا خیلی کار می‌توان کرد ما در این مورد نمره قبولی نگرفته‌ایم.
وی به نحوه ارج‌گذاری دیگر کشورها به جان باختگان جنگ اشاره کرد و افزود: ما ادبیات دینی گسترده‌ای داریم و نباید به عنوان مدیران نظام به رفتار خانواده‌های ایثارگران که تحت برخی فشارها و کمبودها عصبانی می‌شوند کاری داشته باشیم بلکه ما باید تنها فکر کنیم اگر این اتفاق نمی‌افتاد و انقلاب به دست مسلمانان پیروز و ایران با خون این شهدا آزاد نمی‌شد امروز چه سرنوشتی در انتظار ما بود.
این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از صحنه‌های روی داده در جنگ غیر قابل باور است، خاطرنشان کرد: این رویدادها با ایثار، مقاومت و شهامت همین شهدا روی داده و امروز اگر نتوانیم کاری برای آنها انجام دهیم دیگر چه کرده‌ایم.
صابری آنچه که امروز از عزت، عظمت، شرف، ارزش و احترام در کشور وجود دارد را حاصل این مجاهدت‌ها اعلام کرد و گفت: شهدا در مقابل خونشان چیزی از ما نمی‌خواهند جز یک گنبد و بارگاه کوچک که حق مسلم آنان است چرا که ما بدهکار این قشر اسطوره هستیم.
استاندار اردبیل مبلغ دو میلیون تومان اعلام شده از سوی بنیاد شهید برای ساماندهی مزارها را بسیار زیاد و غیرمنطقی اعلام کرد و افزود: تصور نمی‌کنم به طور میانگین این رقم، رقم درستی باشد.
وی با تاکید بر اینکه تمام مزارهای شهدا باید ساماندهی و تحویل خانواده‌هایشان شود، اظهار داشت: باید کاری کنیم تا 50 سال بعد اگر کسی از کنار این مزارها گذشت بداند در این قطعه از خاک چه شخصیتی و با چه ابهتی خفته است.
استاندار اردبیل یادآور شد:‌ هنوز داستان کشته و شهید شدن بسیاری از مردم ایران در جنگ توسط تاریخ روشن نشده و امروز تکلیف ما ارج نهادن به آنانی است که با تمام ارزش‌ها از ایران دفاع کردند و رفتند تا ما بمانیم.
این مسئول بر برجسته ساختن مزار شهدا تاکید کرد و گفت: نباید آثار شهدا به عنوان نماد و الگو از بین برود چرا که اگر اینگونه باشد طی چند سال آینده شهید و شهادت به دست فراموشی سپرده می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود دفن پراکنده شهدا را از مشکلات ساماندهی مزارها اعلام کرد و افزود: این پراکندگی هزینه‌های ساماندهی را نیز افزایش داده اما باید این ساماندهی‌ها انجام شده و بقاع شهدا به عنوان یک پاتوق فرهنگی، مذهبی و دینی ارائه شود.
صابری همچنین خطاب به شهرداران بیان داشت: برای تمام یادمان شهدا مراکز فرهنگی و هنری بدون اخذ هزینه مجوز صادر کنید همچنین دیگر ادارات نیز موظف هستند تا امکانات دیگر از قبیل آب، برق و تلفن را در این مراکز ایجاد کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل مدیریت نگهداری مزارها را متوجه شهرداری‌ها دانست و اظهار داشت: در امر تنظیف و نگهداری، شهرداری‌ها نباید منتی بر دیگران داشته باشند چرا که شهدا برای مردم هستند و کرامات این شهدا گره بسیاری از مشکلات را می‌گشاید.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول