اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لردگان:

عاشورا محور وحدت شیعیان جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لردگان گفت: عاشورا چهره واحد، همسویی و یکرنگی خاصی به شیعیان جهان بخشیده و آنها را متحد و یکپارچه زیر پرچم عدالت‌خواهی اسلام جمع کرده است.

عاشورا محور وحدت شیعیان جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‌الاسلام حسن انصاری عصر امروز در دیدار با خانواده معظم شهدای بخش خانمیرزا از توابع شهرستان لردگان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: ایام محرم فرصتی است تا مردم با ماهیت اصلی و اهداف قیام عاشورایی آن حضرت بیش از پیش آشنا شوند.
وی بر لزوم تبیین و تشریح فلسفه قیام و پیام‌های این حرکت تاکید کرد و گفت: الگوهایی که قیام عاشورایی امام حسین (ع) ارائه داد، همواره بهترین درس‌های عبرت‌آموز پیش روی بشریت است.
انصاری در ادامه فرهنگ بی‌بدیل عاشورا را محور هماهنگی و یکرنگی شیعیان جهان دانست و گفت: عاشورا چهره واحد، همسویی و یکرنگی خاصی به شیعیان جهان بخشیده و آنها را متحد و یکپارچه زیر پرچم عدالت‌خواهی اسلام جمع کرده است.
امام جمعه لردگان با بیان اینکه استمداد از مظلوم و مبارزه با ظالم از محورهای اصلی سیاست انقلاب است، گفت:‌ در همه دنیا هر ملتی که از حضرت امام حسین(ع) درس نگرفته، مورد ظلم واقع شده است بنابراین باید آگاه کردن ملت‌های دنیا و انتقال فرهنگ عاشورا به سایر کشورها، در سیاست‌های کشور قرار بگیرد.
وی در ادامه احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین اسلام محمدی را عامل اصلی قیام امام حسین(ع) برشمرد و گفت: برهمین اساس امام حسین(ع) با شهادت خود و یاران باوفایش درس بزرگ آزادگی را به مسلمانان جهان داد.
انصاری با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح بصیرت افراد در جامعه گفت: بر همین اساس یکی از وظایف مسئولان هیئت‌ها، مبلغان و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) آگاهی و بصیرت بخشی به عزاداران امام حسین(ع) است.
وی پیام مهم عاشورا را احیای ذکر و اقامه نماز و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اجرای این فریضه جامعه را از ناهنجاری دور نگاه خواهد داشت.
همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) جمعی از بسیجیان حوزه امام حسن (ع) خانمیرزا با حضور امام جمعه لردگان، فرمانده سپاه ناحیه و جمعی از مسئولان با خانواده شهدای بخش خانمیرزا دیدار کردند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول