اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی:

مناسب‌سازی برخی از ادارات ویترینی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برخی از ادارات اقداماتی برای مناسب‌سازی انجام داده اند اما در این ارتباط می‌توان گفت که این اقدامات ویترینی بوده است.

مناسب‌سازی برخی از ادارات ویترینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب ظهر امروز در همایش مناسب‌سازی محیط برای توان‌یابان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهار داشت: برخی از بانک‌ها و یا فضاهای دولتی رمپ‌هایی را ایجاد کرده اند که در این رمپ‌ها امکان رفت و آمد یک انسان سالم وجود ندارد چه برسد که در این رمپ‌ها بخواهد یک معلول تردد کند.

محقق‌نشدن قانون جامع حمایت از معلولان
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: باوجود اینکه در حدود 7 سال از زمان تصویب قانون جامع حمایت از معلولان می‌گذرد اما این قانون محقق نشده است.
وی اظهارداشت: قانون حمایت از معلولان در سال 83به تصویب رسید که براساس این قانون مقرر شد در ظرف سه سال در حدود 30درصد از ساختمان‌های اداری مناسب‌سازی شود که این امر محقق نشده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی مناسب‌سازی را روح قانون دانست  وافزود: آنچه که در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این است که مناسب‌سازی محیط های شهری تنها به مناسب‌سازی برای معلولان و ناتوانان جامعه نیست.

ضرورت تهیه پیوست مناسب‌سازی در طرح‌های عمرانی
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت مناسب‌سازی فضاهای شهری باید تمام طرح‌های عمرانی پیوست مناسب‌سازی داشته باشد.
وی در ادامه به اقدامات شهرستان‌ها در ارتباط با مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از 20 شهرستان استان اقداماتی در حوزه مناسب‌سازی محیط انجام داده‌اند. 
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در شهرستان‌های استان خراسان رضوی شهرستان فیروزه نخستین شهرستان بود که اقدام به مناسب‌سازی محیط کرد و دراین میان  مشهد نیز در میان سایر شهرستان‌های استان از بیشتر اقدام در این حوزه برخوردار بوده است.

روند مناسب‌سازی محیط برای معلولان مناسب نیست
وی در ادامه به روند کنونی مناسب‌سازی در محیط های شهری اشاره کرد و اظهار داشت: روند مناسب سازی محیط و معابر شهری برای تردد معلولان و افراد ناتوان به هیچ وجه مناسب نیست
شکیب افزود: با توجه به اینکه جامعه ما به سرعت به سوی سالمندی پیش می‌رود، مناسب‌سازی محیط برای سالمندان و زنان و کودکان نیز امری ضروری و بدیهی است چرا که مناسب‌سازی یک رویکرد پیشگیرانه است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خواستار همکاری و همت مضاعف دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای مناسب‌سازی شد.
شکیب با اشاره به شکل‌گیری کمیته مناسب‌سازی گفت: پس از شکل‌گیری این کمیته اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و فراهم کردن شرایط برای آموزش‌های مورد نیاز در این حوزه صورت گرفت.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول