اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز:

بسترهای استفاده از توانمند‌ی‌های معلولان فراهم شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار البرز بر فراهم شدن بسترهای لازم به منظور استفاده از توانمندی‌های معلولان در البرز تأکید کرد.

بسترهای استفاده از توانمند‌ی‌های معلولان فراهم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ناصر رجبی ظهر امروز طی بازدید از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرج اظهار داشت: معلولان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که متأسفانه بسیاری از آنها نادیده گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بسترهای حضور این قشر از جامعه در محیط های کاری فراهم شده تا استعدادهای نهفته معلولان آشکار شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود به مشکلات موجود بر سر راه معلولان اشاره کرد و گفت: تردد سخت برخی از معلولان در سطح شهر می‌طلبد تا مسئولان چاره‌ای دقیق و اصولی را به منظور مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان انجام دهند.
رجبی تأکید کرد: عدم توجه به این مهم سبب شده است که متأسفانه معلولان به راحتی نتوانند در معابر و خیابان‌ها تردد کرده و همین امر مشکلات بسیار زیادی را برای آنان فراهم کرده است.
وی افزود: معلولان نیز به عنوان یک شهروند باید از امکانات اولیه شهری برخوردار بوده به گونه‌ای که بتوانند مانند یک شهروند عادی زندگی کنند.
این مسئول گفت: متأسفانه این شهر هم اکنون برای تردد معلولان دچار مشکل است و هیچ کجای شهر مناسب سازی به این منظور صورت نگرفته است که این امر می‌طلبد تا نیاز معلولان در این زمینه برطرف شود.  
رجبی ادامه داد: البته تحقق این امر نیازمند مشارکت‌های مسئولان است.
وی مشکلات بیمه معلولان و بیکاری آنان را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و گفت: بیمه معلولان نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان متولی بوده چرا که شرایط حساس فیزیکی بدن این افراد می‌طلبد که آنان بیمه باشند تا بتواانند در آینده از خدمات بیمه استفاده کنند.
در این بازدید همچنین رئیس هیئت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد نیز طی سخنانی گفت: این مجتمع تا کنون 700معلول را توانسته به صورت رایگان بهره‌مند نماید.
غلامرضا احمدی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و پیگیری‌های اساسی هم اکنون زمینه اشتغال برای 140معلول فراهم شده و 120نفر نیز در منازل و کارگاه‌های خود مشغول به کار شده‌اند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول