اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرمانده قرارگاه پلیس راه گلستان خبر داد:

270 کشته ناشی از تصادفات در سطح جاده‌های گلستان

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پلیس راه گلستان تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات در سطح جاده‌های استان را 270 نفر طی هفت ماه گذشته از سال جاری اعلام کرد.

270 کشته ناشی از تصادفات در سطح جاده‌های گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، علی‌اصغر مهری در همایش گردهمایی ارتقاء فرهنگ ایمنی تردد موتورسواران وعابران پیاده در علی‌آبادکتول بیشترین تلفات انسانی ناشی از حوادث ترافیکی در گلستان را موتورسواران و عابران پیاده دانست، اظهار داشت: 131 نفر معادل 49 درصد مرگ و میر و تصادفات جاده‌ای موتورسواران بوده‌اند.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده از موتورسیکلت در سطح استان تصریح کرد: موتور سواران 49 درصد مرگ و میر تصادفات مرگبار جاده‌ای استان هستند.
فرمانده قرارگاه پلیس راه گلستان گفت: سرعت غیرمجاز در مرگ و میر این افراد اثر مستقیم و انکار ناپذیر دارد.
مهری سرعت را یکی از مهمترین عوامل وقوع تصادفات مرگبار جاده‌ای دانست و افزود: سرعت بالا در رانندگی موجب افزایش مصدومیت‌های شدید در صورت بروز سوانح خواهد شد.
فرمانده قرارگاه پلیس راه استان گلستان با اشاره به وقوع 2 هزار و 777 فقره تصادف در سطح جاده‌های استان طی هفت ماه گذشته بیان داشت: با بررسی‌های به عمل آمده 22 درصد تصادفات جاده‌ای را موتورسواران مقصر بودند.
وی با اشاره به وجود بیش از 180 هزار موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در سطح استان تصریح کرد: فاصله نزدیک شهرها، تهیه راحت و ارزان بودن هزینه‌های رانندگی با موتورسیکلت از جمله علل اشتیاق افراد به استفاده از این وسیله نقلیه است.
فرمانده قرارگاه پلیس راه گلستان هدف از این همایش را ارتقاء فرهنگ استفاده از موتورسیکلت در سطح جامعه عنوان کرد و افزود، موثرترین و بهترین راه کنترل و پیشگیری از حوادث جاده‌ای کنترل و مهار سرعت رانندگان است.
مهری طرح راهوران محله را بستری مناسب در راستای انضباط بخشی ترافیکی روستاییان و کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای دانست و گفت: افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در زمینه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش حوادث رانندگی بسیار تاثیرگذار است.
فرمانده پلیس راه گلستان با تاکید بر توجه بیشتر دهیاران بر جاده‌های روستایی خاطرنشان کرد: تهیه تجهیزات و امکانات توجه به وضعیت جاده‌ها، نظارت و کنترل بیشتر در نقاط دوردست روستاها و جاده های فرعی از جمله وظایف مهم راهوران محله است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول