اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

هشدار پلیس راه خوزستان؛

۱۶۱ مجروح تصادفات در بیمارستان‌ها فوت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه خوزستان نسبت به آمار بالای فوت مجروحان تصادفات در بیمارستان‌ها هشدار داد و گفت: در هفت ماهه گذشته امسال ۱۶۱ نفر از مجروحان در بیمارستان‌ها جان باختند.

۱۶۱ مجروح تصادفات در بیمارستان‌ها فوت کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم قدرتی ظهر امروز در شورای ترافیک استان از کاهش ۱۲ درصدی آمار کشته شدگان تصادفات در هفت ماهه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۲۵۴ نفر سرصحنه تصادفات بین شهری استان فوت کرده‌اند.
وی ادامه داد: ۲۷ نفر از مجروحان تصادفات در مسیر انتقال و ۱۶۱ نفر نیز در بیمارستان‌ها جان باختند.
قدرتی همچنین از کاهش ۲۵ درصدی آمار کشته شدگان تصادفات در مهر ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت کشته شدگان تصادفات بین راهی ۶۳ نفر کاهش داشت.
وی با بیان اینکه در مهر ماه امسال ۶۴۴ فقره تصادف در راه‌های استان واقع شده است، اظهار داشت: ۴۳ فقره از این تصادفات منجر به فوت، ۱۱۰ فقره تصادف جرحی بوده که ۱۴۹ مجروح برجای گذاشته و ۴۹۱ فقره تصادف خسارتی واقع شده است؛ این در حالی است که در مهر ماه سال گذشته ۷۹۷ فقره تصادف رخ داده است که در ۵۳ فقره تصادف ۸۳ نفر فوت کردند، در ۱۳۹ فقره تصادف جرحی ۲۰۲ نفر مجروح و ۶۰۵ فقره تصادف نیز خسارتی بوده‌اند.

* ۳۱ درصد تصادفات به دلیل خواب آلودگی
عضو شورای ترافیک استان با بیان اینکه تیم کار‌شناسی از پلیس راه استان تحلیل تصادفات را به عهده دارد، گفت: ۳۱ درصد تصادفات به دلیل عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه به دلیل خواب آلودگی است.
وی تاکید کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک، ایجاد مجتمع‌های خدمات بین راهی و تامین روشنایی جاده‌ها می‌تواند این گونه تصادفات را کاهش دهد.
قدرتی افزود: ۲۷ درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، ۱۵ درصد انحراف به چپ و ۱۰ درصد به دلیل عدم رعایت حق تقدم است.
وی اظهار داشت: بر اساس این تحلیل‌ها ۳۵ درصد رانندگان مقصر در تصادف معادل ۲۲۳ نفر بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند، رانندگان ۱۸ تا ۲۵ سال ۲۵ درصد، رانندگان ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۴ درصد و ۴۵ سال به بالا ۲۵ درصد را تشکیل می‌دهند.
به گفته وی، ۲۴ درصد تصادفات در ساعات ۱۴ تا ۱۶ و ۲۳ درصد نیز در ساعات ۱۸ تا ۲۲ رخ داده‌اند.
رئیس پلیس راه استان همچنین با اشاره به نقش تحصیلات رانندگان در تصادفات، اظهار داشت: ۳۵ درصد رانندگان در مقطع سیکل، ۲۹ درصد مقطع فوق دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس هشت درصد تصادفات را تشکیل می‌دهند.
وی بیشترین تصادفات را در محورهای باغملک ـ ایذه، اندیمشک ـ خرم آباد، شلمچه، ماهشهر- هندیجان و اندیمشک ـ شاوور اعلام کرد و افزود: بیشترین تصادفات در کیلومتر ۱۱ تا ۲۰ شهر‌ها رخ داده که نشان می‌دهد به این نقاط باید توجه بیشتری شود.
قدرتی همچنین اصلاح معابر و مسیرهای روستایی، همسطح سازی بستر راه‌ها، آرام سازی و اصلاح پیچ‌های نامتعارف همچنین نصب پیام‌ها و تابلوهای هشدار در مسیر را در کاهش تصادفات موثر دانست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول