اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد خلخال:

پالایش جامعه با امر به معروف و نهی از منکر میسر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خلخال گفت: پالایش جامعه از هرگونه آلودگی و معاصی با احیای امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر است.

پالایش جامعه با امر به معروف و نهی از منکر میسر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل مجید علوی‌متین پیش از ظهر امروز در همایش گفتمان اقامه نماز و حجاب در دانشگاه آزاد خلخال اظهار داشت: با توجه به هجمه‌های سنگین نظام استکباری و برخی فریب‌خوردگان داخلی در بی‌هویت ساختن فرهنگ اسلامی و دینی نیاز اصلی جامعه ما احیای معروفات و دوری از منکراتی است که هویت و اصالت بشریت را مورد تهدید قرار داده است.
رئیس دانشگاه آزاد خلخال با بیان اینکه اندیشه سلطه‌گرانه غرب امروز به بن‌بست حقیقی رسیده است، گفت: نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه‌داری هیچ پاسخ روشنی به خواسته مردم نمی‌دهد و در صدد است با پاسخ‌های غیر اقناعی تنها به خواسته‌های روزمره جواب دهد و از نهادینه کردن برخی نگرش‌های واقعی خودداری کنند.
علوی‌متین یکی از سنگین‌ترین برنامه تبلیغی و ترویجی دشمن در کمرنگ جلوه دادن ارزش‌ها و باورهای اجتماعی را ترویج بد حجابی و بد پوششی در جامعه بیان کرد و افزود: دشمنان این انقلاب در یک خیز تربیتی و القای رفتارهای نامناسب در تلاش هستند تا نسل آینده ما را نسبت به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی کم‌توجه و بی‌مبالات تربیت کنند تا مبادا آنها با شناخت حقیقت اصول و ارزش‌های اسلامی رو به این احکام بیاورند.
وی نماز و سایر عبادت‌های واجب الهی را رفتار خارجی انسان در جامعه و بیانگر رعایت حدود و احکام اسلامی توصیف کرد و بیان داشت: در جامعه اسلامی جایگاه و اهمیت حجاب و پوشش مناسب همچون نماز واجب و ضروری است به طوری که مردان مومن و زنان محجبه رعایت پوشش اسلامی حتی در لحن سخن و بیان را نیز با نامحرمان حفظ کرده و اجازه نمی‌دهند گناه و خطایی در باور و اندیشه‌ها شکل بگیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش یکی از اساتید حوزه و دانشگاه خلخال نیز در سخنانی نظم و انضباط را مهم‌ترین پیامد اقامه نماز و باورپذیری‌های یک شیعه واقعی دانست و گفت: انسان هرگز در مقام جانشینی خداوند نباید با سرگرم شدن به گناه عظمت و شان خود را از دست بدهد.
حجت‌الاسلام حمید فتاحی از معرفت به عنوان تلاش مستمر مومن برای دریافت حقایق دین و اصلاح کارها یاد کرد و بیان داشت: در ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شناخت معروف و تمیز قائل شدن بین منکرات و معروفات بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: کسب موقعیت اجتماعی تنها به زیبایی‌های ظاهری و برخی گرایش‌های نامناسب نیست بلکه ریشه بسیاری از بدحجابی‌ها در جامعه و تنزل موقعیت‌های اجتماعی از بین رفتن ارزش‌ و جایگاه اموری همچون حیا و شرم است که گاه با نادیده گرفتن آن اصول اسلامی زیر پا گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول