اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز؛

زنگ امر به معروف در مدارس آبادان به صدا درآمد

خبرگزاری فارس: زنگ امر به معروف و نهی از منکر پیش از ظهر امروز در دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه صدرا آبادان به صدا درآمد.

زنگ امر به معروف در مدارس آبادان به صدا درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان ظهر امروز در مراسم نمادین نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا اظهار داشت: با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه برطرف می‌شود.
وی با اشاره به واقعه کربلا افزود: اساس قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و وی برای احیای ارزش‌های اسلامی و مقابله با دستگاه فاسد اموی قیام کرد.
حبیب‌الله رمضانی با بیان اینکه باید فرهنگ عاشورا و علت‌های اصلی قیام حضرت اباعبدالله برای نسل دانش‌آموز به خوبی تبیین شود تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر شعار محوری قیام امام حسین(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: این شعار یک شعار رهایی‌بخش است که جامعه ما را در برابر شبیخون فرهنگی دشمن مصون می‌دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: اگر تک تک افراد جامعه به نوعی کننده و فاعل امر به معروف و نهی از منکر باشند در کمک به رشد جامعه و حل نابسامانی‌ها مفید و مؤثر واقع می‌شوند.
وی افزود:حرکت کاروان امام حسین(ع) همچنان ادامه دارد چرا که آن حرکت پیام‌داشت ماندگار، پیامی‌ است که امام حسین(ع) بیان کرد و گوینده آن پیامبر اسلام بود: «من نه برای عیش و نوش، و نه برای رسیدن به قدرت و ظلم و ستم کردن به مردم قیام کرده‌ام بلکه برای اینکه مردم را به نیکی و امر به معروف دعوت کنم و از زشتی و پلیدی، نهی از منکر بازدارم.
رمضانی تصریح کرد: چه هدفی بالاتر و والاتر از امر به معروف و نهی از منکر که یک وظیفه همگانی است و امام حسین(ع) و یارانش برای آن جان و مال خود را فدا کردند.
وی در ادامه اظهار داشت: امروز همه ما در این جمع برای لبیک‌گویی به ندای هدایت‌بخش امام حسین(ع) حضور داریم و خود را ملزم به پیروی از سیره عملی و قول رسول‌الله و ائمه معصومین می‌دانیم.
در پایان این آیین پس از اجرای چند برنامه مذهبی، دانش‌آموزان و معلمان در سوگ شهادت سید الشهداء عزاداری کردند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول