اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای نظارت بر حجاب و عفاف گیلان:

اداره‌های ورزش گیلان شورای امر به معروف تشکیل دهند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای نظارت و ارزیابی طرح حجاب و عفاف گیلان گفت: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام اداره‌های ورزش و جوانان، هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی گیلان ضروری است.

اداره‌های ورزش گیلان شورای امر به معروف تشکیل دهند
غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت سالم‌ترین، بهترین و آسان‌ترین راه برای از بین بردن ناهنجاری‌های اجتماعی را در ورزش دانست و اظهار داشت: بهترین و والاترین ابزار در دست مسئولان ورزش قرار دارد.
وی تشکیل شورای امر به معروف را همه اداره‌های ورزش و جوانان، هیئت‌ها و باشگاه‌ها ضروری دانست.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، مسائل و مشکلات موجود در استادیوم‌های ورزشی را قابل حل ذکر کرد و ادامه داد: باید این مسائل و مشکلات را جهت‌دهی و ساماندهی کنیم و با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد می‌توانیم الگوهای خوبی را معرفی کنیم.
 
*ورزش باستانی الگوی خوبی برای دیگر رشته‌های ورزشی است 

وی با اشاره به اینکه اگر الگویی معرفی شد نباید دیگر الگوها را نادیده گرفت، گفت: به عنوان مثال ورزش‌های باستانی با مسائل ملی، مذهبی و جوانمردی پیوند خورده و در آن تواضع، فروتنی، ادب و احترام موج می‌زند که می‌تواند برای دیگر رشته‌ها به عنوان الگو مطرح شود.
شفیعی‌زاده اضافه کرد: دیده شده که در میدان ورزشی به خاطر یک بازوبند کاپیتانی دو ورزشکار با هم درگیر می‌شوند و ناهنجاری را به جوانان آموزش می‌دهند که اصلا زیبنده محیط‌های ورزشی نیست.
وی گیلان را دارای مردمانی با فرهنگ نامید و تصریح کرد: مردم گیلان قابلیت‌های مختلفی دارند و مسئولان ورزش می‌توانند با نیروهای ارزشی خود یک کار جدی را در این استان آغاز و آن را به عنوان الگو در کشور مطرح کنند.
امام جمعه موقت رشت، ناهنجاری‌های فوتبال و والیبال را بیش از دیگر رشته‌های ورزشی بیان کرد و ابراز داشت: ناهنجاری‌های ورزشی در دنیا کمتر دیده می‌شود.
وی یادآور شد: این ناهنجاری‌هایی که امروز در کشور اتفاق می‌افتد نادر است و ما نباید در ورزش حاشیه داشته باشیم زیرا ورزش وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف عالی است.
 
* امر به معروف و نهی از منکر معجزه می‌کند و محدودیت ندارد
 
شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر معجزه می‌کند و محدودیت ندارد، اظهار داشت: معجزه اسلام این است که اگر پیشکسوتی مشکلی داشته باشد شاگرد می‌تواند با حفظ احترام و با امر به معروف و نهی از منکر آن را اصلاح کند.
وی افزود: در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و مبنا و زیرساخت‌های فرهنگی ما ارزش‌های دینی است که برای رسیدن به این مقصد اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب بسیار اهمیت دارد.
رئیس شورای نظارت و ارزیابی طرح حجاب و عفاف گیلان ادامه داد: به قدری جذابیت وارد ورزش شده که آن را از اهداف عالی یعنی ادب، احترام و ارزش‌های انسانی دور کرده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول