اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان تاکید کرد:

گسترش نهضت امر به معروف در حوزه ورزش

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان باید نهضت امر به معروف و نهی از منکر را با سازگاری‌های درست در ورزش گسترش دهند.

گسترش نهضت امر به معروف در حوزه ورزش
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده بعد از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در جمع مدیران، روسا و نواب هیئت‌های ورزشی گیلان در مهما‌نسرای المپیک با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: جوانان گیلان ثابت کردند که در زمینه‌های ورزشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
وی افزود: برای نشان دادن توانمندی جوانان و مردم این مرز و بوم باید بستر به گونه‌ای فراهم شود که ارزش‌ها با هدف عالی در ورزش حفظ شود.
رئیس شورای نظارت و ارزیابی طرح حجاب و عفاف گیلان ادامه داد: با نگاه به تاریخچه ورزش در می‌یابیم که هدف تنها ورزش نبود بلکه توجه به ارزش‌های انسانی ملاک بوده است.
وی بیان داشت: ورزش مسیری است که اگر درست هدایت شود می‌تواند انسان را به ارزش‌های اخلاقی و دینی برساند.
شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه اهداف عالی ورزش در دنیا از بین رفته و دنیا به جایی رسیده که هدف را گم کرده است، اذعان داشت: به قدری جذابیت وارد ورزش شده که ادب و احترام از یاد رفته است.
وی با تصریح بر اینکه مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان باید نهضت امر به معروف و نهی از منکر را با سازگاری‌های خودش در ورزش گسترش دهند، یادآورشد: مسیرهای امر به معروف باید با شیوه‌های برخورد درست که در برنامه‌ها آمده است، اثر گذار باشد.
امام جمعه موقت رشت، فطرت و سرشت بشریت را به گونه‌ای دانست که درست را می‌پذیرد حتی اگر غرورش اجازه ندهد اما در دلش نفوذ می‌کند.
وی، ایران را کشوری اسلامی خواند و بیان داشت: ایران افکار و ایده‌های خود را دارد و از اروپا و دیگر کشورها الگو نمی‌گیرد.
 
*مسئولان ورزش در ترویج عفاف و حجاب در جامعه تاثیرگذارند
 شفیعی‌زاده با اشاره به برنامه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اذعان داشت: در این ستاد کمیته عفاف و حجاب تشکیل شده که یکی از موارد مهم در امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: تنها مسیری که می‌توانیم زودتر به نتیجه برسیم و در احیای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه عفاف و حجاب اثرگذار باشیم حوزه ورزش است زیرا جوانان بیشتری از این قشر الگو می‌گیرند.
وی، بخشی از ناهنجاری‌های جامعه را مربوط به جوانان دانست و گفت: نیازمندی‌های ورزشی و فرهنگی جوانان به‌عهده هیئت‌ها و مسئولان ورزش است که بیشتر از دیگر ارگان‌ها بر قشر جوان تاثیر می‌گذارند.
شفیعی‌زاده، فضای ورزشی را بهترین زمینه برای کارهای فکری و فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: راز موفقیت یک مدیر در نظام اسلامی توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی است.
وی تصریح کرد: اگر مدیر یک مجموعه ورزشی دغدغه‌اش حفظ مسائل فرهنگی و فکری یک جامعه نباشد نمی‌تواند کاری انجام دهد.
 
*راز ماندگاری ورزشکاران توجه به ارزش‌های انسانی است
 رئیس شورای نظارت و ارزیابی طرح حجاب و عفاف گیلان، راز ماندگاری ورزشکاران دنیا و ایران را توجه به حفظ ارزش‌های انسانی بیان کرد و افزود: در طول تاریخ ورزشی ایران و جهان کسانی ماندگار شدند که توجه به مسائل ورزشی، قهرمانی و حفظ‌ ارزش‌های انسانی را در کنار هم داشتند.
وی ابراز داشت: توجه به ارزش‌ها و حفظ هنجارهای ارزشی از این ورزشکاران چهره ماندگار ساخت زیرا در دوران آنها ورزشکارانی که از نظر فنی بالاتر بودند نیز حضور داشتند اما منش پهلوانی موجب ماندگاری کسانی مانند تختی و پوریای ولی شد.
شفیعی‌زاده، الگو پذیری ورزشکاران از امام علی(ع) و حضرت عباس(ع) را به خاطر روحیه جوانمردی آنها دانست.
 
*بسیج واقعی باید در حوزه ورزش اتفاق بیفتد
 مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در دهه 60 و 70 ضرورت بسیج احساس و این نهاد تشکیل شد، اظهار داشت: امروز بسیج واقعی در حوزه ورزش باید اتفاق بیفتد زیرا دشمن تنها با تجهیزات نظامی حمله نمی‌کند بلکه از طریق جنگ نرم جوانان ما را هدف گرفته و تنها جایی که می‌تواند به جامعه کمک کند خانواده بزرگ ورزش است.
محمد بابایی افزود: در حوزه ورزش مسئولیت ما فرهنگی است و امیدواریم با راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه بسیار تاثیرگذار باشیم.
به گفته وی، هیئت‌های ورزشی در بخش بانوان و آقایان باید در فرهنگ‌سازی و اجرای منویات مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار تلاش کنند تا رسالت عظیم خود را به درستی انجام دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول