اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان تاکید کرد:

نصب بیرق‌های امر به معروف در هیئت‌های مذهبی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه هفته نخست ماه محرم با عنوان امر به معرف و نهی از منکر نامگذاری شده است، هیئت‌های مذهبی بیرق‌هایی را با عنوان‌های امر به معروف و نهی از منکر در داخل هیئت‌ها نصب ‌کنند.

نصب بیرق‌های امر به معروف در هیئت‌های مذهبی کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور پیش از ظهر امروز در همایش هیئت‌های مذهبی شهر کرمان اظهار داشت: مسئولان هیئت‌های مذهبی برای اجرای بهتر آیین مذهبی و عزاداری در ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی وظایفی مهمی را به عهده دارند.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه هفته نخست ماه محرم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، هیئت‌های مذهبی بیرق‌هایی را با عنوان‌های امر به معروف و نهی از منکر در داخل هیئت‌ها نصب ‌کنند.  
عرب‌پور با تأکید بر توجه بیشتر وعاظ و سخنرانان به امر به معروف و نهی از منکر افزود: اقامه نماز ظهر یکی از ضروریاتی است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا باید در جامعه فرهنگ شود و هیئت‌های مذهبی نیز در این زمینه نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.     
عرب‌پور همچنین عزای سید‌الشهدا (ع) را امری مهم عنوان کرد و گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) امر مستحبی مؤکدی به شمار می‌رود، اما آزار و اذیت مردم به هر شکل حرام است.
وی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی از هر‌گونه فعالیتی که موجب مزاحمت برای مردم شوند، پرهیز کنند.  
کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این همایش‌ گفت: فعالیت در هیئت‌های مذهبی فرصت مناسبی برای خدمتگزاری به اهل‌بیت (ع) است. 
حجت‌الاسلام‌ علی دوست‌محمدی‌ اظهار داشت: خادمی امام حسین (ع) در هیئت‌های عزاداری کوچک‌ترین قدم برای ترویج فرهنگ عاشورایی است. 
وی بیان داشت: نوع رفتار و کردار اعضای هیئت‌ها به گونه‌ای باید باشد که الگویی برای عزاداران حسینی قرار گیرد.
جلال کامیابی رئیس شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت 200 هیئت مذهبی در کرمان گفت: 17 مکان برای برگزاری مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) در نظر گرفته شده است.
وی با درخواست از هیئت‌ها برای نگه داشتن حرمت این ماه افزود: با رفتارها و عزاداری‌های خارج از عرف مانند علم‌گردانی، استفاده از موزیک‌ها نامناسب و ... برخورد می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول