اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر کشور خبر داد:

‌راه‌اندازی دفتر مطالعات منطقه‌ای فرهنگی در استان‌ها

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از تقسیم کشور به 9 منطقه از نظر فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: باید در همه استان‌ها دفتر مطالعات منطقه‌ای در این زمینه ایجاد شود.

‌راه‌اندازی دفتر مطالعات منطقه‌ای فرهنگی در استان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، علیرضا افشار ظهر امروز در همایش منطقه‌ای طرح تحول اجتماعی استان‌های شمالی کشور با بیان اینکه برنامه ملی کاهش آسیب و ارتقای سرمایه اجتماعی با رویکرد ارتقای فرهنگ عمومی از اهداف طرح تحول اجتماعی است، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی را باید با نوآوری و بدعت اجرا کرد.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از تقسیم کشور به 9 منطقه سخن گفت و افزود: استان‌ها را بر اساس فرهنگ و مشخصه‌های مشترک در یک منطقه قرار داده‌ایم و باید در همه استان‌ها دفتر مطالعات منطقه‌ای در این زمینه ایجاد شود و استان‌ها طرح تحول را بر اساس فرهنگ بومی خود بازخوانی کنند.
افشار رویکرد فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را یک اصل دانست که رئیس جمهور نیز بر آن بسیار تأکید دارد.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، پیشگیری با اقدامات فرهنگی را موثرترین کار برای کاهش استفاده از مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست.  
وی اقدام و ارتقای فرهنگ عمومی را برای تحول اجتماعی ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.
افشار استفاده از بسترهای مناسب فرهنگ عمومی کشور همانند سینما، تئاتر، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی و اجتماعی را برای موفقیت در مقوله اجتماعی مهم و ضروری دانست.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی اذعان داشت: تمامی دستگاه‌های فرهنگی کشور در مسئله امنیت اخلاقی خانواده‌ها مسئول هستند و باید تلاش کنند تا خانواده‌ها در جامعه احساس امنیت کنند.
افشار ارتقای فرهنگ و آموزه‌های دینی در جامعه را نیز یکی دیگر از رویکردهای طرح تحول اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این رویکرد مبنا تقویت دستگاه‌های فرهنگی و فعالیت‌های آنها است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول