اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول محیط زیست پلدختر:

پرندگان مهاجر در آب‌های آلوده به نفت پلدختر تلف شدند

خبرگزاری فارس: مسئول محیط زیست پلدختر گفت: ده‌ها پرنده مهاجر به تالاب‌های پلدختر پس از فرود در یک حوضچه آب مصارف کشاورزی در روستای گری باباخان تنگ فنی پلدختر گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند.

پرندگان مهاجر در آب‌های آلوده به نفت پلدختر تلف شدند
اسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر گفت: مقدار زیادی نفت روی آب این حوضچه کشاورزی جمع شده بود که پرندگان مهاجر شامل اردک ارده‌ای پس از فرود و گرفتار شدن در نفت به دلیل غلظت بالای نفت نتوانستند خود را نجات دهند و باوجود تلاش پرسنل و مأموران حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر تنها یکی دو قطعه از این پرنده‌های مهاجر نجات داده شدند.
وی تصریح کرد: آب کانال به مواد نفتی که با چشم غیرمسلح هم مشخص بود آلوده شده است و سطح آب کانال به صورت کامل از نفت سیاه و چرب است.
مسئول محیط زیست پلدختر گفت: پرندگان هنگامی که متوجه غیر طبیعی بودن آب کانال می‌شوند، قصد ترک آب را دارند که به خاطر چسبندگی مواد نفتی و غلظت بالای مواد قادر به خروج و ترک آب نمی‌شوند و در آب آلوده به مواد نفتی گرفتار می‌شوند و تعدادی از آن‌ها تلف شدند.
سعیدی افزود: پرسنل اداره محیط زیست با کمک طبیعت دوستان و دوستداران حیات وحش تعدادی از پرندگان را از آب چاه آلوده به مواد نفتی خارج می‌کنند و اقدام به مراقبت و نگهداری و جداسازی مواد نفتی از پر و بال پرندگان می‌نمایند که موجب نجات آنها می‌شود.
وی گفت: مابقی پرندگان به خاطر غلظت بالای مواد نفتی و وارد شدن مواد نفتی به درون بدن آن‌ها تلف شدند.
مسئول محیط زیست پلدختر از مسئولان شرکت نفت منطقه خواست اقدامات موثر برای جلوگیری از انتقال مواد نفتی به چنین کانال‌هایی را به عمل آورند که شاهد چنین صدماتی که دل هر دوستدار حیات وحش را به درد می‌آورد نباشیم.
مدت چند سال است که نشست نفت برای آب آشامیدنی روستاهای شهرستان پلدختر و محیط زیست این شهرستان مشکلاتی ایجاد کرده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول