اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آنفولانزای حاد پرندگان در آذربایجان شرقی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در این استان از آنفولانزای حاد پرندگان وجود ندارد و موردی از آنفولانزای مرغی در استان گزارش نشده است.

آنفولانزای حاد پرندگان در آذربایجان شرقی وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، غفور عبداللهی در جلسه بررسی وضعیت آنفولانزای طیور، اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه این بیماری در برخی از کشورهای منطقه و جهان گزارش شده است، ادامه داد:  با وجود افزایش میزان ابتلا به بیماری آنفولانزای مرغی در کشورهای منطقه، با تلاش مسئولان سازمان و اداره کل دامپزشکی و همکاری مردم و دامداران، این بیماری در استان و کشور کنترل شده است.
عبداللهی با تاکید بر لزوم جلوگیری از شیوع این بیماری در کشورهای منطقه افزود: مهمترین راهکار جلوگیری از بروز این بیماری رعایت همه نکات بهداشتی از سوی مردم است.
وی با اعلام اینکه بر اساس آمار جهانی، بیش از 200 مورد بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، ادامه داد: بیماری‌ هاری و تب مالت از دیگر بیماری‌هایی است که بیشتر خطر ابتلا به آنها در جامعه وجود دارد که در این راستا اقدامات اساسی توسط سازمان جهادکشاورزی استان، اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم انجام تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی ویژه در مورد بیماری‌های طیور از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرده و افزود: افزایش بازرسی‌های بهداشتی و آموزش عمومی مردم و دامداران و اطلاع رسانی در اماکن عمومی به منظور افزایش آگاهی و اطلاع‌‌رسانی و افزایش میزان طرح پایش استان از برنامه‌های امسال سازمان جهادکشاورزی و اداره کل دامپزشکی در زمینه مقابله با بیماری‌های طیور  هستند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول