اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارشناس مسئول پرندگان در سازمان محیط زیست:

524 گونه پرنده در ایران شناسایی شدند/بیش از یک سوم پرندگان ایران در میانکاله هستند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول پرندگان سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی 524 گونه پرنده در ایران خبر داد.

524 گونه پرنده در ایران شناسایی شدند/بیش از یک سوم پرندگان ایران در میانکاله هستند
حمید امینی در حاشیه برگزاری ششمین کارگاه پرنده شناسی و پرنده‌نگری کشور که به میزبانی مازندران در هتل مروارید صدرای بهشهر و در مجاورت تالاب بین‌المللی و شبه جزیره میانکاله برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر گفت: پرندگان دنیای زیبا و متنوعی دارند به طوریکه تاکنون حدود 9 هزار گونه پرنده در جهان شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: 524 گونه پرنده در ایران شناخته شده‌اند که بیشتر از نصف این تعداد در مازندران وجود دارند همچنین بیشترین جمعیت پرندگان مازندران به تعداد 204 گونه در میانکاله زیست می‌کنند.
این کارشناس مسئول پرندگان درباره پرندگان ایرانی که در معرض خطر انقراض قرار دارند، به فارس گفت: درنای سیبری، گیلان شاه خالدار، اردک سر سفید و خروس کولی دشتی از جمله آنها هستند.
امینی تصریح کرد: حفاظت مستمر، پایش مداوم و کارشناسی، تنویر افکار عمومی برای ارزش‌گذاری و حفظ و اهمیت پرندگان همچنین حفاظت دقیق از پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده و تیراندازی ممنوع می‌تواند پرندگان و جانورانِ در معرض انقراض را نجات دهد.
وی آموزش و بازآموزی، افزایش توان کارشناسی و بازدید از مناطق دارای اهمیت استان‌های کشور همچنین دیدن از نزدیک گونه‌های مختلف پرندگان را از جمله اهداف برگزاری کارگاه‌های پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری با حضور پرنده شناسان کشور عنوان کرد.
به گزارش فارس، در ششمین کارگاه پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری کشور که تا 22 آبان ماه ادامه دارد، حدود 40 کارشناس از سراسر ایران حضور دارند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول