اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

آمادگی کامل برای مقابله با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از آمادگی کامل برای مقابله با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در استان خبر داد.

آمادگی کامل برای مقابله با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، بهراد زندیه در جلسه بررسی وضعیت آنفلوانزای طیور با بیان اینکه نباید احتمال شیوع بیماری‌های واگیر طیور مانند بیماری‌های تنفسی، برونشیت و آنفلوانزا به دلیل وجود گرد و غبار در هوا را از نظر دور داشت، اظهار کرد: اگر مرغداران مسائل بهداشتی مربوط به مدیریت بهداشتی مرغداری را رعایت کنند مطمئن باشند هرگز شاهد بروز موج بیماری‌های طیور و تلفات آن در مرغداری‌های استان نخواهیم بود.
وی، فقدان آگاهی کافی مدیران و کارگران مرغداری‌ها از مسائل بهداشتی، فعالیت مرغداری‌های غیرمجاز و غیربهداشتی، نبود زنجیره‌های منسجم تولید و تفاوت مدیریت مرغداری‌ها را در گسترش بیماری‌های طیور موثر دانست و ادامه داد: همیشه و در همه حال باید خود را برای بروز اپیدمی‌های خطرناک که موجب خسارات جبران‌ناپذیر در سطح مرغداری می‌شود، آماده کرد.
زندیه همچنین با بیان اینکه موردی از آنفلوانزای مرغی در آذربایجان‌شرقی گزارش نشده است، افزود: توصیه می‌شود مرغداران هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مرگ و میر و بیماری در واحدهای خود مراتب را سریعاً به شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها اعلام کنند تا تمهیدات لازم در اداره کل دامپزشکی استان برای پیشگیری از انتشار بیماری‌ها صورت گیرد.
وی با بیان اینکه آنفلوانزای مرغی از حیوان به انسان منتقل می‌شود،گفت: آنفلوانزای مرغی بیماری تنفسی است که از مرغ به انسان منتقل می‌شود اما در این بیماری انتقال انسان به انسان بسیار کمتر از انتقال آنفلوانزای خوکی است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی رعایت بهداشت به ویژه شستن دست‌ها قبل از مصرف هرگونه مواد غذایی را از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای مرغی بیان کرد و گفت: اگر چه روند رشد فزآینده ظرفیت‌های تولیدی در استان بااهمیت و ارزشمند است اما نادیده گرفتن نکات فنی، مهندسی، بهداشتی در ایجاد ابنیه و تاسیسات، علاوه بر اینکه بر هزینه‌های تولید اثر منفی می‌گذارد، منشا شیوع و بروز بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوانزای مرغی تلقی می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول