اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

ثبت احوال نقش کلیدی در سرشماری دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ثبت احوال نقش کلیدی در سرشماری نفوس و مسکن دارد.

ثبت احوال نقش کلیدی در سرشماری دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حسینی ظهر امروز در جمع مسئولان شورای وقایع حیاتی این شهرستان با بیان اینکه در سال جاری همه تجهیزات ثبت احوال ابهر تکمیل شد، اظهار داشت: سیستم امنیتی اسناد و اداره ثبت احوال ابهر تحقق پیدا کرده و به عنوان نخستین شهرستان در استان زنجان این مهم به وقوع پیوست.
وی با اشاره به تولید آمار جمعیتی کشور در سرشماری نفوس و مسکن خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی آمارگیری، شناسنامه و کد ملی است که مردم باید برای امر سرشماری شناسنامه و کارت ملی خود را آماده و در دسترس قرار دهند.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه شناسنامه و کد ملی لازمه آمارگیری است، ابراز داشت: ما شماره‌ شناسنامه‌های بعد از نیمه دوم سال 1368 را تبدیل به کد ملی کرده‌ایم که باید اطلاع‌‌رسانی دقیق صورت بگیرد تا افراد بالای 15 سال که شناسنامه آن‌ها عکس ندارد، نسبت به عکس‌دار کردن شناسنامه خود اقدام کنند.
وی به ساماندهی ثبت وقایع حیاتی در ثبت احوال کشور اشاره و تصریح کرد: در دهه نخست انقلاب میزان ثبت ولادت در مهلت 15 روز زیر 50 درصد بود که این امر در دهه دوم به 64 درصد رسید و در حال حاضر و در دهه سوم انقلاب این مهم به 99 درصد ارتقا پیدا کرده است.
حسینی در ادامه با اشاره به یک هزار و 294 مورد ولادت سال گذشته در شهرستان ابهر اضافه کرد: ‌از این تعداد میزان یک هزار و 278 ولادت در مهلت 15 روزه شناسنامه دریافت کرده‌اند.
وی افزود: از 400 مورد فوتی سال گذشته نیز 352 مورد در مهلت 10 روز ثبت شده‌اند که از ثبت 98.5 درصدی خبر می‌دهد که رقم بسیار خوبی است چرا که این آمار در استان زنجان 93.5 است.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی قرار است که طی سه سال آرشیو ثبت احوال را الکترونیکی کنیم، گفت: خوشبختانه و با نهایت دقت و توجه مسئولان شهرستان ابهر، این مهم در این شهرستان طی سه ما صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ثبت احوال نقش کلیدی در سرشماری نفوس و مسکن دارد، عنوان داشت: صدور شناسنامه و کارت ملی علاوه بر سرشماری نفوس و مسکن، در بحث‌هایی همچون انتخابات نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول