اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف سهولت ارایه خدمات؛

خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: با هدف ارایه خدمات مناسب به شهروندان و در اجرای اصل 44 بخشی از ارایه خدمات ثبت احوال در استان اردبیل از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود.

خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی واگذار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در جریان بررسی مشکلات ثبت احوال شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: تاکنون بخشی از این خدمات از طریق شبکه پیشخوان دولت به بخش خصوصی واگذار شده و قرار است به زودی بخش دیگری را برای سهولت ارایه خدمات به این مجموعه‌ها واگذار کنیم.
وی با بیان این‌که ثبت احوال از جمله ادارات پرتردد و با مراجعه زیاد مردم است، تصریح کرد: ما باید از طریق سیستم‌های مدرن و الکترونیکی بتوانیم در فاصله زمانی کوتاه بهترین خدمات را ارایه کنیم تا اسباب رضایت و خشنودی مردم فراهم شود.
امینی از اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در نقاط مختلف استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در شهرهای شمالی استان اردبیل نظیر بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر این طرح هم اکنون در دست اقدام است و در سه شهر جنوبی استان خلخال، کوثر و نیر عملیات اجرایی این طرح به اتمام رسیده است.
این مسئول اضافه کرد: مجوز لازم برای اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در اردبیل و گرمی نیز اخذ شده و به سرعت عملیات اجرایی در این شهرستان‌ها شروع می‌شود.
وی یکی از برجستگی‌های اجرای این طرح را نگه‌داشتن تمام اسناد سجلی افراد جامعه اعلام کرد و ادامه داد: در قالب این طرح تمام اطلاعات و آمار مربوط به ولادت و وفات ایرانیان داخل و خارج از کشور به صورت جامع حفظ، ثبت و نگهداری می‌شود و در مراجعه افراد از نقاط مختلف در دریافت خدمات سجلی با مشکلی مواجه نمی‌باشیم.
امینی با بیان این‌که اجرای این طرح به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: در شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار با نظارت مستقیم اداره کل ثبت احوال استان این طرح با همراهی خوب مدیریت بخش خصوصی اجرایی می‌شود که امیدواریم نتایج مثبت و مناسبی نیز به همراه داشته باشد.
به گزارش فارس، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل به وضعیت ثبت احوال پارس‌آباد و ضرورت نوسازی ساختمان این اداره در شهرستان پرجمعیت پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: شهر پارس‌آباد به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان اردبیل بعد از مرکز استان نیازمند ساختمان، تجهیزات و برخی زیرساخت‌های مناسب است که امیدواریم به سرعت بتوانیم این امکانات را فراهم کرده تا اسباب رضایت مراجعان را به اداره ثبت احوال پارس‌آباد فراهم کنیم.
امینی از اسکن و ثبت بیش از 500 هزار سند سجلی در قالب طرح آرشیو الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: 77 درصد داده‌های آمایی ما مرکز ثبت احوال ارسال شده که در صورت رفع مشکلات مخابراتی ارسال فایل‌های دیگر نیز به سرعت انجام می‌شود.
وی به اهداف اجرای این طرح و برخی از طرح‌های در دست اقدام ثبت احوال اشاره کرد و اظهار داشت: ما با الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات سعی می‌کنیم شایسته‌ترین و بهترین خدمات را به مردم ارایه کنیم تا مراجعان در کمترین زمان با دقت، سهولت و سرعت بتوانند خدمات سجلی دریافت کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در پایان سخنان خود از عملیاتی شدن صدور کارت ملی معتبر و الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: از سال آینده صدور کارت ملی هوشمند در استان اردبیل نیز همچون سایر استان‌ها آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول