اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فن‌آوری اطلا‌عات سازمان ثبت احوال خبر داد:

آرشیو الکترونیکی اسناد ثبت احوال

خبرگزاری فارس: معاون فن‌آوری اطلا‌عات سازمان ثبت احوال گفت‌: اسناد ثبت احوال آرشیو الکترونیکی میشود.

آرشیو الکترونیکی اسناد ثبت احوال
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کر‌مانشاه، حمید پار‌سایی طی سفر به استان کرمانشاه در جمع خبر‌نگاران افزود‌: پر‌وژه آرشیو الکترو‌نیکی یکی از پرو‌ژه‌های بزر‌گ است که در سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شود‌.
وی ادامه داد: در حال حاضر وقتی کسی قصد دارد شنا‌سنامه خود را تعویض کند باید به محل صدور یا نزدیک‌ترین اداره ثبت احوال مراجعه کند که این خود با‌عث اتلاف وقت و هزینه می‌شود‌.
پار‌سایی با اشاره به آر‌شیو الکترو‌نیک اضافه کرد‌: افراد برای دریافت و تعویض شناسنامه و سایر خدمات قبلا باید حتما به محل صدور شناسنامه مراجعه می‌کردند اما هم‌اکنون با آرشیو الکترونیکی‌ در کل ادارات و نمایند‌گی‌های ثبت احوال سر‌ویس می‌گیرند.
پار‌سایی اضافه کرد: هم‌اکنون شناسنامه در یک ساعت و حتی کم‌تر تعویض می‌شود که این خود یک تحول در روند کار سازمان ثبت احوال است.
معاون فن‌آوری و اطلا‌عات سازمان ثبت احوال کشور خاطر‌نشان کرد: 120 میلیون سند باید آرشیو و اسکن شود و روی دیتا سنتر ثبت احوال برود به گونه‌ای که برای ادارات قابل نمایش و بهره‌برداری باشد.
وی افزود: آرشیو الکتر‌ونیکی از سال 89 در 29 استان شروع شده و پیشرو‌ترین استان در آرشیو الکترونیکی خوزستان و تهران هستند.
معاون فن‌آوری اطلا‌عات سازمان ثبت احوال افزود: این کار 2 ماه می‌شود که در استان کرمانشاه شروع شده و با سرعت خوبی در حال انجام است و این استان رتبه 16 را در میان استان‌های کشور دارد.
وی تصر‌یح کرد‌: حدود 10 درصد آرشیو الکترونیکی در کشور انجام شده و سعی بر آن است که تا پایان امسال به 30 درصد برسد.  
پار‌سایی ادامه داد: این پروژه سه ساله بوده و از سال 89 شروع شده و بنای ما بر این است که تا پایان سال 91 یا اواسط 92 به پایان برسد. 
معاون فن‌آوری اطلا‌عات سازمان ثبت احوال با اشاره به تعویض شناسنامه‌های افراد بالای 15 سال اظهار داشت: در سازمان ثبت احوال تعویض شناسنامه‌ها به موازات‌ آرشیو‌ الکترونیکی انجام شده که حدود 60 میلیون جمعیت بزر‌گسال داریم‌ و در حدود یکسال است که این تعویض شناسنامه‌ها انجام شده است لذا سازمان ثبت احوال قصد فراخوان ندارد و تدریجا با حضور مردم شناسنامه‌ها تعویض خواهد شد.  
پارسایی خاطرنشان کرد: پروژه اصلی سازمان ثبت احوال دادن کارت هوشمند ملی به ایرانیان است و در بند دال ماده 46 برنامه پنجم آمده است که تا پایان بر‌نامه کارت هوشمند به مردم داده شود لذا‌ افراد امکان امضای الکترونیکی و اثر انگشت پیدا می‌کنند‌.
وی تصریح کرد: یه این ترتیب مردم در هر نقطه در دولت الکتر‌ونیک می‌توانند از طر‌یق سیستم الکترو‌نیکی خود را معرفی کنند‌ در حالی که با کارت فعلی افراد امکان معرفی در دولت الکترونیک را ندارند.
معاون فن‌آوری اطلا‌عات سازمان ثبت احوال در پایان با اعلام آماری از اسناد سجلی که در ثبت احوال است، گفت‌: همه افرادی که از سال 1297 به ثبت احوال مراجعه کرده‌اند حدود 5/102 میلیون نفر اعم از زنده و فوت شده هستند و بیش از 77 میلیون نفر افراد زنده در داخل و خارج از کشور سجلی دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول