اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد؛

تجهیز ادارات ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان به کتابخانه باز

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال‌جاری، تمامی ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان به کتابخانه باز مجهز می‌شوند.

تجهیز ادارات ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان به کتابخانه باز
علیرضا زاهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این اداره کل با همکاری اداره ارشاد اسلامی استان اقدام به اجرای طرح کتابخانه باز در سالن‌های انتظار ادارات کرده است.
وی افزود: در راستای ارتقاء تکریم ارباب رجوع و تسریع در امور خدمات ثبت احوال، اداره کل ثبت احوال استان برای نخستین بار در سطح کشور اقدام به تأسیس اداره ثبت احوال تمام مکانیزه کرده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان داشت: اداره ثبت احوال زاهدان به عنوان نخستین اداره ثبت احوال مکانیزه سطح کشور با سیاست تکریم و نظم بخشیدن به پاسخگویی سریع ارباب رجوع، انتخاب شده است.
زاهدی‌نیا خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بهینه کردن روند خدمت رسانی ثبت احوال، استاندارد سازی فضای ساختمانی اداره ثبت احوال به صورت پیشخوان و بکارگیری نرم‌افزارها و سامانه‌های برنامه‌ریزی شده، خدمات رسانی در حداقل زمان به مردم انجام می‌شود.
وی گفت: برای استفاده بهینه از زمان‌های انتظار، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دسترسی اسان شهروندان به کتاب اقدام به اجرای این طرح کرده‌ایم.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم اکنون ادارات زاهدان، زابل، ایرانشهر دارای کتابخانه باز هستند و تا پایان امسال تمامی ادارات ثبت احوال استان به کتابخانه باز مجهز می‌شوند.
زاهدای‌نیا در ادامه به خدمات ثبت احوال در مدارس استان اشاره و افزود: با توجه به امضای تفاهمنامه فی‌مابین اداره کل ثبت احوال و آموزش و پرورش استان، خدمات به دانش‌آموزان در محل مدارس انجام می‌شود و نیازی به مراجعه آنان به ادارات ثبت احوال نیست.
وی عنوان کرد: در اجرای تفاهمنامه منعقده به منظور ارائه خدمات سجلی به دانش‌آموزان از قبیل درخواست الصاق عکس، درخواست تعویض شناسنامه، درخواست کارت ملی و... ضمن برنامه‌ریزی و هماهنگی رؤسای ادارات ثبت احوال با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌ها با اطلاع رسانی قبلی و طبق برنامه زمان‌بندی شده مأموران ثبت احوال به مراکز آموزش مقاطع متوسطه اعزام و نسبت به ارائه خدمات به دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از اجرای طرح تاکنون بیش از 45 هزار و 593 خدمت به دانش‌آموزان بدون اینکه به اداره مراجعه کنند، داده شده است.
زاهدی‌نیا افزود: در ماه‌های آذر و دی تمامی شناسنامه‌های دانش‌آموزان که وارد 15 سالگی تمام شده‌اند از سوی ادارات ثبت احوال تعویض و شناسنامه جدید مکانیزه در محل مدارس به آنان تحویل می‌شود.
وی همچنین از تمدید طرح فراخوان ثبت فوت‌های معوقه تا پایان آذرماه امسال خبر داد.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم از طرح فراخوان ثبت فوت‌های معوقه و درخواست‌های مکرر مردمی که تاکنون نتوانسته‌اند به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند به خاطر رفاه حال مردم و استفاده حداکثری این طرح تا پایان آذرماه امسال تمدید شد.
زاهدی‌نیا از مردم استان خواست از فرصت ایجاد شده استفاده لازم را کرده و با توجه به ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که در صورت عدم صحت اطلاعات امکان قطع و استرداد وجوه پرداختی یارانه‌ها خواهد بود و به دلیل جلوگیری از ایجاد مشکل برای آنان هر چه سریع‌تر برای ثبت فوت‌های قدیمی که تاکنون ثبت نشده اقدام کنند.
وی گفت: سامانه پیام کوتاه اداره کل ثبت احوال استان نیز با شماره 300074248 آماده دریافت اطلاعات افراد فوت شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: طرح فراخوان ثبت فوت‌های معوقه از تاریخ یکم مهرماه تا 30 آبان امسال به اجرا گذاشته شد که در اجرای این طرح از تمامی هم استانی‌ها درخواست شد چنانچه در سال‌های گذشته واقعه وفات در خانواده آنان اتفاق افتاده و تاکنون به هر دلیلی نسبت به ثبت آن اقدام نکرده‌اند به یکی از ادارات ثبت احوال در سراسر استان مراجعه و نسبت به ثبت آن اقدام کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول