اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت؛

کتاب تپه‌های جاویدی و راز اشلو نقد شد

خبرگزاری فارس: در سلسله نشست‌های نقد کتاب در شیراز، کتاب تپه‌های جاویدی و راز اشلو، زندگینامه سردار شهید مرتضی جاویدی نقد و بررسی شد.

کتاب تپه‌های جاویدی و راز اشلو نقد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، نشست نقد کتاب تپه جاویدی و راز اشلو نوشته اکبر صحرایی در مورد زندگینامه سردار شهید مرتضی جاویدی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، رئیس حوزه هنری فارس، نویسندگان و علاقه‌مندان در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد.
در این نشست مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه هدف از برگزاری نقد کتاب‌های دفاع مقدس شناساندن انتشارات حوزه دفاع مقدس به جامعه و تشویق مردم به مطالعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است، اظهار داشت: کتاب تپه جاویدی و راز اشلو توسط اکبر صحرایی نویسنده بنام حوزه دفاع مقدس نوشته شده که چهار بار تجدید چاپ شده و در قالب خاطره در 512 صفحه به چاپ رسیده است.
حسن خلیلی افزود: سردار شهید مرتضی جاویدی اهل فسا و یکی از فرماندهان بنام دوران دفاع مقدس و کسی که مورد لطف و محبت امام خمینی (ره) قرار داشت، تنها فرماندهی بود که امام خمینی پیشانی او را بوسید و وی در تیپ 33 المهدی فارس در دوران دفاع مقدس از خود رشادت‌ها و شجاعت‌ها به جای گذاشت.
مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: این کتاب توسط فرشیدسادات شریفی و حمید اکبرپور از منتقدان و کارشناسان ادبی این استان مورد بررسی و نقد قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف کتاب را تشریح کرد و همچنین این نقد و بررسی با حضور خود نویسنده اکبر صحرایی برگزار شد که در مورد کتاب تپه جاویدی و راز اشلو به سئوالات علاقمندان پاسخ داد.
وی در مورد نقد کتاب نیز تصریح کرد: در رویکرد نقد و توصیف مطالب و ارائه اطلاعات اساسی کتاب باید از جانب‌داری و هواخواهی اثر مورد بررسی خودداری کرد و در رویکرد انتقادی نیز نقدپرداز علاوه بر توصیف به ارزیابی اثر ‌بپردازد.
خلیلی ادامه داد: نقد نباید خلاصه‌نویسی یک کتاب باشد بلکه باید آن را توصیف کند به طوری که خواننده کتاب با افکار نویسنده آشنا شود.
وی بیان داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بیش از 15 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس را چاپ و منتشر کرده است و از تمام رزمندگان و صاحبان خاطره دفاع مقدس دعوت می‌شود که خاطرات خود را به این اداره کل ارسال کنند تا توسط نویسندگان و کارشناسان کارشناسی منتشر شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول