اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری اردبیل:

انتشار 50 کتاب دفاع مقدس جزو اسناد ماندگار است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت:‌ انتشار 50 عنوان کتاب دفاع مقدس اسنادی روشن و معتبر از حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی ما است.

انتشار 50 کتاب دفاع مقدس جزو اسناد ماندگار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق در مراسم تجلیل از شعرا و برترین‌های موسیقی دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت:‌ انتشار این تعداد کتاب با موضوع دفاع مقدس به ویژه چاپ خاطرات رزمندگان، آزادگان و ایثارگران نشانگر یک ظرفیت خوب در این خطه از سوی هنرمندان و ایثارگران است تا در سال‌های آینده بتوانیم آثاری فراگیرتر و ارزشمندتر را تهیه و ارایه کنیم.
وی تصریح کرد: حوزه هنری از هنرمندان در حوزه‌های مختلف اعم از نوشتن کتاب، تولید موسیقی، فیلم، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و ... به جد حمایت می‌کند تا هر ساله آثاری متنوع و با محتوای غنی‌تر تولید و روانه بازار مصرف شود.
ناطق اهمیت دادن به موسیقی جنگ در خلق آثار ماندگار در این زمینه را بسیار ضروری توصیف کرد و ادامه داد: موسیقی همچون عرصه شعر و کتاب عرصه ماندگاری است که می‌تواند جلوه‌های زیبایی از دوران جنگ را به تصویر کشیده و در قالب آهنگ و مضمون زیبا انتقال دهد.
این مقام مسئول تولید کتاب را نیز بهترین راه انتقال ارزش‌های هشت سال جنگ تحمیلی توصیف کرد و افزود: کار کردن در این عرصه محدود است و باید تا زمانی که شاهدان آن دوران در قید حیات هستند و غبار فراموشی به خاطرات آنها ننشسته است، از فرصت استفاده کرد.
وی خواستار تولید آثار مکتوب از دوران جنگ متناسب با ذائقه هر نسل شد و خاطر نشان کرد: ما باید امروز ذائقه مخاطبان را نیز در درک و انتقال مفاهیم جنگ در نظر بگیریم و با هنرمندی خاص خاطراتی را از دل رخدادهای سنگین و سخت جنگ بیرون آوریم تا مبادا روحیه لطیف نسل امروز ما را برخی جریانات جریحه‌دار کند.
ناطق با بیان این‌که در عرصه هنر کار ظریف ماندگاری و اصالت بیشتری دارد، اضافه کرد: جنگ ما میدان فراخ و گسترده‌ای است که در آن رزمندگان تلاش کردند با تدین، دینداری و علاقمندی خود خلق حماسه کنند و باید این آثار به زیباترین شکل منتقل شود.
به گزارش فارس، سرپرست حوزه هنری اردبیل در ادامه سخنان خود با برشمردن ویژگی‌های رزمندگان و جنگ هشت ساله ما گفت:‌ تکلیف‌مداری، تبعیت از رهبری، استقامت و پایداری، اعتماد به نفس، ابتکار و روحیه ایثار و جانفشانی از برجستگی‌های این اخلاق و خصیصه است.
ناطق در پایان افزود: تمام این مؤلفه‌ها را می‌توان به صورت هنرمندانه به تصویر کشید و اجازه داد تا عرصه هنرمندی به عرصه ابداع و ابتکار پدیده‌های نو و جدید تبدیل شود.
همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان خلخال نمایشنامه «عمو منتظرت بودم» در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ و ارشاد خلخال برگزار شد.
این نمایشنامه با هنرمندی و نویسندگی مهدی دربانی با موضوع معنوی دفاع مقدس اجرا شد به طوری که این نمایشنامه در جشنواره مازندران نیز در اوایل سال‌جاری رتبه دوم کشوری را به دست آورده بود.
نمایشنامه «عمو منتظرت بودم» ماجرای رزمنده بسیجی را حکایت می‌کند که همزمان با شروع جنگ و حمله عراق به کشورمان در شهر خرمشهر به وسیله گاز خردل دچار بیماری شیمیایی شده که دوستان او تلاش می‌کنند با هدیه ماسک به او سلامتی را به این رزمنده بازگردانند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول