اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انتشارات خورشیدباران:

مسئولان برای توزیع کتاب دفاع مقدس در مدارس بسیج شوند

خبرگزاری فارس: مدیر انتشارات خورشیدباران گفت: مسئولان دستگا‌های مختلف برای انتشار و توزیع کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های مدارس بسیج شوند.

مسئولان برای توزیع کتاب دفاع مقدس در مدارس بسیج شوند
زهرا یزدی‌نژاد در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: به اعتقاد من به عنوان ناشر و نویسنده دفاع مقدس و نیز به عنوان یک دبیر بازنشسته مهم‌ترین مسئله این است که بتوانیم کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را به دست خواننده برسانیم اما قبل از آن نیز باید خواننده‌ها را با چنین آثاری آشنا کنیم؛ زیرا چندان این حوزه  را نمی‌شناسند.
وی ادامه داد: وقتی من به شاگردانم کتابی در حوزه دفاع مقدس معرفی می‌کردم آن‌ها کتاب مورد نظر را می‌خواندند و لذت می‌بردند اما در حالت عادی به سمت کتاب‌هایی با موضوعات دیگر می‌رفتند. مردم خوب ما با این همه مشکلات و مسائل اقتصادی بودجه ندارند کتابی را بخرند که آن را نمی‌شناسند و چون اطلاعی از جذابیت این کارها ندارند بابت آن‌ها پول نمی‌دهند. متاسفانه برخی حتی نمی‌دانند به‌عنوان مثال دفاع مقدس کتابی در زمینه داستان داشته باشد.
این شاعر و نویسنده دفاع مقدس درباره کیفیت کتاب‌های این حوزه اظهار داشت: مسلما باید سطح کتاب‌های دفاع مقدس از این حدی که هست بالاتر برود. در این 30 سال ما نویسنده‌ها خواب بوده و کاری را که باید، نکرده‌ایم ولی همین مقداری که کارشده و خیلی هم خوب هستند به دست خواننده نرسیده، لازم نیست بگوییم ما در این عرصه کمبود کتاب داریم یا جذاب نیستند. با توجه به ناآشنایی خوانندگان ما همین کتاب‌ها نیز برایشان زیاد است. بعد از اینکه این‌ها را خواندند تازه می‌رسیم به این بحث که حالا باید بیشتر در این عرصه کار کرد.
این دبیر بازنشسته آموزش و پرورش با تاکید بر توجه به مدارس اظهار داشت: شهرداری تهران در اجرای طرح کتاب مهربان، بن خرید کتاب در اختیار مدارس قرار می‌دهد بی‌آنکه نظارت کند؛ مسئولان مدارس با این بن‌ها کتاب‌های کمک درسی برای کتابخانه مدرسه می‌خرند که یک دانش آموز از آن تا آخر سال استفاده می‌کند.
وی افزود: باید با بسیج شدن نهادهایی مانند ارشاد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید، سپاه و بسیج، تیم‌های کارشناس و دلسوز تشکیل شوند و ببینند در کتابخانه‌های مدارس چگونه کتاب‌هایی موجود است؛ زیرا در آن‌ها جز کتاب‌های قدیمی و کهنه و یا کتاب‌هایی که به درد بچه‌ها نمی‌خورد پیدا نمی‌شود، البته سال گذشته بنیاد حفظ آثار در دانشگاه‌ها کتاب پخش کرد ولی باید حرکت‌هایی بسیار گسترده‌تر صورت گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول