اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد:

احداث مجتمع فرهنگی و هنری در نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از احداث مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری در این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

احداث مجتمع فرهنگی و هنری در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان حسین شرافتی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهبندان اظهار داشت: مسئولان شهرستان باید به مسائل ارزشمند کتاب و کتابخوانی و این فرهنگ ارزشمند توجه و اهتمام جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در تمامی بخش‌های جامعه از جمله مدارس و دانشگاه‌ها اشاعه شود، تصریح کرد: نظم و انضباط، خلاقیت و ایجاد نشاط باید توسط نیروی انسانی در فضای کتابخانه‌ها انجام شود تا حداقل حضور حداکثری مردم به ویژه جوانان را در این محل‌ها داشته باشیم.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی نهبندان با اشاره به اینکه ابتدا باید ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج و تبیین کنیم، ادامه داد: پس از این مرحله باید در صدد فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات در فضاهای کتابخانه‌ها باشیم تا حضوری حداکثری را داشته باشیم.
شرافتی مجهز بودن کتابخانه‌ها به امکانات و تجهیزات نوین را مهم دانست و افزود: نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی که دانستنی‌ها و آگاهی‌های زیادی را به مردم به ویژه نسل جوان می‌دهد، می‌تواند در برابر تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمن نقش خنثی کننده را ایفا کند.
وی از احداث مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری در این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: اعتبارات مورد نیاز احداث این مجتمع از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان در نظر گرفته شده و این مجتمع بر اساس نیازهای شهرستان و دارای تمام زیرساخت‌های فرهنگی است.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی نهبندان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال جاری مبلغ 60 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک برای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هزینه شده است، اظهار داشت: برای تجهیز و نوسازی کتابخانه‌های عمومی شهر نهبندان، شوسف و روستای خوانشرف مبلغ 20 میلیون تومان هزینه شده است.
سید حسین هاشمی تصریح کرد: برای تکمیل هر کدام از کتابخانه‌های روستایی نهبندان و چهار فرسخ 20 میلیون تومان صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه انگیزه کتاب و کتابخوانی را باید در سطح شهرستان ایجاد کنیم، افزود: ما در نهبندان در بحث کتابخوان و عضوگیری مشکل داریم که در این زمینه باید راهکارهای لازم ارائه و اجرایی شود.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی نهبندان ادامه داد: برای تجهیز و تهیه امکانات لازم در کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیازمند اعتبارات لازم هستیم.
در ادامه این جلسه مسئولان کتابخانه‌های عمومی نهبندان علاوه بر ارائه گزارش از عملکرد کتابخانه‌ها نیز مشکلات و موانع موجود را بیان کردند و مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در ارتباط با رفع این موانع قول مساعد داد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول