اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد؛

برپایی نمایشگاه کتاب در ۳۱ استان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان امسال قرار است در 31 استان کشور نمایشگاه کتاب برگزار شود.

برپایی نمایشگاه کتاب در ۳۱ استان
بهمن دری در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تا پایان امسال قرار است در 31 استان کشور نمایشگاه کتاب برگزار شود و حتی در برخی از استان‌ها برای برگزاری دو نمایشگاه در سال اعلام آمادگی شده که اقدام به برگزاری آن نیز کردند.
وی با اعلام اینکه در استان‌هایی همچون خراسان رضوی، تهران و قم نمایشگاه‌های کتاب در دو مرحله برگزار شده، تصریح کرد: در پایتخت علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در اردیبهشت ماه، نمایشگاه یار مهربان نیز ماه گذشته برگزار شد و در استان‌های خراسان رضوی و قم نیز به همین ترتیب نمایشگاه‌های کتاب در دو مرحله برگزار شده است.
دری یکی از اهداف این معاونت را هدفمند کردن برگزاری نمایشگاه‌ها و گرایش به سوی تخصصی برگزار شدن آنها اعلام کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا نمایشگاه‌های کتاب را به صورت موضوعی برگزار کنیم به گونه‌ای که کتاب دانشگاهی، کتاب عاشورایی، کتاب علوی، کتاب رضوی و... از جمله آنهاست.
این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: براساس کارهای کارشناسی انجام شده و با توجه به ظرفیت و توانمندی استان‌ها قرار است محوریت و موضوعات نمایشگاه‌های تخصصی کتاب تدوین شده و به استان‌ها ابلاغ شود تا در تمام استان‌ها علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب به صورت عمومی، نمایشگاه‌های تخصصی نیز در طول سال برگزار شود.
وی از نمایشگاه کتاب به عنوان ویترین سهل‌الوصول برای دستیابی به کتاب و منابع ارزشمند یاد کرد و ادامه داد: یکی از مزیت‌های برگزاری نمایشگاه‌ها ارائه تخفیف مناسب به خریداران، طالبان و دوستداران کتاب است که می‌توانند از این تخفیف و همچنین ارائه بن کتاب استفاده کنند.
دری خود این نمایشگاه‌ها را در حقیقت حمایت از ناشران و پدیدآورندگان توصیف کرد و گفت: نویسنده وقتی کتابی می‌نویسد، اگر عرضه نشود و به دید عموم گذاشته نشود امکان فروش آن وجود ندارد و ما چنین فضاهایی را برای عرضه کتاب مناسب می‌بینیم به طوری که با برگزاری این نمایشگاه‌ها حتی کتاب‌های مناسب و مورد اقبال مردم به چندین بار تجدید چاپ رسیده است که این خود سبب می‌شود حق تألیف بیشتری به نویسنده و پدیدآورنده برسد.
به گزارش فارس، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و دادن جوایز به برگزیدگان حوزه کتاب و ناشران در حقیقت حمایت جدی خود را از این حوزه نشان می‌دهیم و این خود یکی از راه‌های حمایت از فعالان عرصه کتاب و ناشران است.
دری افزود: با این اقدامات علاوه بر اینکه برخی مشکلات مؤلفان برطرف می‌شود، از طریق بیمه تکمیلی نیز برخی نیازمندی‌های ناشران را نیز برآورده کردیم و امکان حضور آنها را در نمایشگاه‌های خارج از کشور مهیا کردیم.
وی اهدای جوایز به نویسندگان و تقدیر از آنها را اقدامی شایسته و مناسب توصیف کرد و اظهار داشت: ‌در حقیقت ما علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی در نمایشگاه‌های داخلی حتی حضور ناشران، مؤلفان و نویسندگان را در نمایشگاه‌های برون‌مرزی فراهم کردیم که خود ابزار تشویق مناسبی برای این حوزه است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول