اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

متصدیان طبخ غذا در حسینیه‌ها دارای کارت سلامت شوند

خبرگزاری فارس: معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: باید متصدیان طبخ غذا در حسینیه‌ها دارای کارت سلامت شوند.

متصدیان طبخ غذا در حسینیه‌ها دارای کارت سلامت شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا میرزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ماه محرم توصیه‌های بهداشتی را برای طبخ و توزیع غذا در حسینیه‌ها و رعایت بهداشت در این امکان ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه عموما‌ دیده می‌شود که بهداشت فردی در توزیع غذا در حسینیه‌ها رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: رعایت بهداشت در محل آشپزخانه‌ها، مکان‌های توزیع غذاها یک ضرورت است.
میرزایی با اعلام اینکه نباید ذبح دام و طیور برای طبخ غذاهای نذری در حسینیه‌ها انجام شود، تصریح کرد: تهیه گوشت در مراکز مجاز عرضه گوشت یکی از مسائلی است که اعضای هئیت امنای مساجد باید به آن توجه داشته باشند.
وی با تاکید بر مصرف آب شرب بهداشتی و لوله‌کشی در این مکان‌ها گفت: یکی از توصیه‌ها به اعضای هیئت امنای مساجد این است که در مکان‌های که طبخ و توزیع غذا به صورت گسترده انجام می‌شود از سرو سالاد و سبزی خودداری شود.
معاون بهداشتی و فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در صورت استفاده از سبزیجات و سالاد در حسینیه‌ها باید مسائل بهداشتی در شست‌وشوی سبزیجات انجام شود، خاطرنشان کرد: انگل‌زدایی باید از سبزیجات به درستی انجام شود.
وی با اعلام اینکه باید متصدیان پخت و طبخ غذا دارای کارت سلامت باشد، در پاسخ به سؤالی در مورد روند دریافت کارت سلامت بیان کرد: کارت سلامت این افراد باید از طریق هیئت امنا با معرفی این افراد به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها و آزمایشگاه‌ها دریافت شود.
میرزایی با اشاره به اینکه توصیه بهداشتی درباره سفره‌هایی که در مساجد و حسینیه‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌شود این است که حتما سفره‌های یکبار مصرف باشد، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، کلاه و دستکش‌های یکبار مصرف برای کسانی که اقدام به طبخ و توزیع غذا می‌کنند از دیگر توصیه‌های بهداشتی است.
وی با تاکید بر اینکه نباید به کسی اجازه داد که روی سفره‌ها حرکت داشته باشند، گفت: دیده می‌شود که افراد با جوراب‌های آلوده روی سفره‌ها برای توزیع غذا اقدام می‌کنند که باید اعلام شود که جوراب‌ها مخزن تخم انگل‌ها هستند و سفره‌ها را آلوده و این آلودگی غذا و حسینیه‌ها را آلوده می‌کند.
معاون بهداشتی و فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شایع‌ترین بیماری‌ که به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی در زمان طبخ و توزیع غذاها در مکان‌های عمومی دیده می‌شود را شامل بیماری‌های ویروسی، میکروبی و انگلی برشمرد و اضافه کرد: ظروف آلوده نیز منتقل‌کننده بسیاری از آلودگی‌های میکروبی هستند.
وی ابتلا افراد به اسهال و استفراغ را نیز به دلیل استفاده از غذاهای غیربهداشتی یکی دیگر از مشکلات برشمرد و گفت: عدم استفاده از پسماند غذاها نیز یکی از توصیه‌های بهداشتی در این بخش است.
میرزایی با توصیه به هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها تصریح کرد: خرید مواد غذایی باید از مکان‌های تازه و بهداشتی باشد.
وی در پایان با بیان اینکه معاونت بهداشتی و درمانی از یک ماه قبل به تمام مراکز بهداشتی برای نظارت و سرکشی ابلاغ کتبی کرده است، گفت: یک هزار و 51 خانه بهداشت و 250 مرکز بهداشتی در این بخش فعالیت دارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول