اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان خبر داد:

استفاده از بسته‌های غذای گرم در مواقع اضطراری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از استفاده از بسته‌های غذای گرم در مواقع اضطراری برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد.

استفاده از بسته‌های غذای گرم در مواقع اضطراری
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان به فعالیت گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در تمام استان اشاره کرد و اظهار داشت: شش خودرو در محور اسالم به خلخال توسط گروه‌های امدادی نجات یافتند.
وی آزادسازی 35 خودرو که گرفتار برف شده بودند را از دیگر اقدام‌های گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گیلان عنوان کرد و افزود: بسته‌های غذای گرم برای نخستین بار در سطح کشور در این استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محمدی، بسته‌های غذای مذکور را برای یک نفر در مدت 24، 48 و 72 ساعت اعلام کرد و گفت: این اتفاق بزرگ برای نخستین بار در حوزه جمعیت هلال‌احمر صورت گرفته و مردم در زمان حوادث از غذای گرم استفاده می‌کنند.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان، بسته‌های غذای گرم به اندازه کافی در انبارهای این جمعیت ذخیره‌سازی شده است.

* 1400 تماس تلفنی با فوریت‌های پزشکی گیلان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به بالغ بر یک‌هزار و 400 تماس تلفنی در یک روز در شهرستان رشت با این مرکز بیان داشت: مردم به دلیل ترس از بحران برف سال 86 با اورژانس تماس می‌گرفتند.
لاله فاضل تولمی انجام مشاوره پزشکی و اعزام آمبولانس به محل را از اقدام‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان عنوان کرد و افزود: مورد فوتی به ما اعلام نشده و تنها دو مورد مسمومیت با گاز کربنیک داشتیم که برای مداوا به بیمارستان راضی منتقل شدند.
وی بر لزوم اطلاع‌رسانی نسبت به خطرهای ناشی از گازگرفتگی تاکید کرد و ابراز داشت: در مجموع بیش از 80 مورد مأموریت امدادی انجام شده و میانگین این مأموریت‌ها به دلیل مسدود بودن راه‌های فرعی و اینکه نصف مسیر را امدادگران به صورت پیاده می‌پیمودند، به بیش از سه ساعت رسید.
فاضل تولمی بالغ بر 70 مورد مشاوره تلفنی و برطرف کردن مشکلات بیماران از طریق پزشک مرکز را از دیگر اقدام‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان برشمرد.

* نصب دستگاه اکسیژن‌ساز در 4 بیمارستان گیلان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام کشیک‌های بیمارستان‌ها و اورژانس‌های استان در حال آماده‌باشد هستند اظهار داشت: در چهار بیمارستان گیلان دستگاه اکسیژن‌ساز نصب شده و در بقیه بیمارستان‌ها اکسیژن به مقدار کافی موجود است.
به گفته حسن بهبودی، در تمام خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان سیستم‌های دوگانه‌سوز نصب شده است.
 
* تمام راه‌های درون‌شهری گیلان باز است
سیدتقی امینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز در این جلسه با تاکید براینکه تمام خیابان‌های اصلی شهری استان باز است گفت: در حال حاضر برف‌روبی در خیابان‌های شهر رشت ادامه دارد.

* مشکلی در تامین آب رشت وجود ندارد
سیف‌الله آقابیگی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در این جلسه تامین آب خام شهر رشت را 3 برابر میزان نیاز آن عنوان کرد و بیان داشت: آب مورد نیاز رشت از طریق سد سنگر و سفیدرود با حدود 9 متر بر ثانیه در حال تامین است و در بحث تامین آب مشکلی وجود ندارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول