اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

مشکلات مراسم عزاداری‌ها با تلاش هیئت‌ها برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بسیاری از مشکلاتی که گذشته در زمینه مراسم عزاداری داشتیم با تلاش بیشتر هیئت‌ها و مردم برطرف شده است.

مشکلات مراسم عزاداری‌ها با تلاش هیئت‌ها برطرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی شهر کرمان اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که گذشته در زمینه مراسم عزاداری داشتیم با تلاش بیشتر هیئت‌ها و مردم برطرف شده است.
وی بیان کرد: امروز شاهد برگزاری مراسم‌های دلسوزانه‌تر در راستای تقویت دین و باورهای دینی هستیم.
چناریان با اشاره به افزایش هیئت‌های مذهبی در استان کرمان افزود: بیشترین دغدغه ما ساماندهی، برنامه‌ریزی و کمک برای برگزاری مراسم پرشور و فضای آرام است.
وی تصریح کرد: شرایط کنونی به لحاظ مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار حساس است و دشمن تمام توان خود را در زمینه تهاجم فرهنگ به کار می‌برد.
چناریان خاطرنشان کرد: حُسن سفره امام حسین (ع) این است که هر شخصی به آن روی می‌آورد، دل در گرو دین دارد، لذا فرصت بسیار خوبی برای آگاهی‌بخشی است.  
وی با اشاره به افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: محرم و عاشورا بستر لازم را فراهم کرده تا پیام آن را که حفظ دین و ارزش‌هاست، بیان کنیم.
فرمانده انتظامی استان کرمان اذعان داشت: عزاداری‌ها زمانی ارزش دارند که به موضوع و اصل آن واقف باشیم.
چناریان حجم جرایم اجتماعی و اخلاقی را نگران کننده عنوان کرد و افزود: این موارد خطر را باید در زیر سایه خیمه حسین (ع) به جوان‌ها گوشزد کرد.
وی بیان کرد: حیات دین اسلام به برکت خون امام حسین (ع) و یاران ایشان است و نیروی انتظامی نیز در راستای تبلیغ مراسم و آیین‌ها تلاش می‌کند، اما در عین حال باید به مسائلی از جمله بیماران، ترافیک شهر و ... نیز توجه کرد.
چناریان تصریح کرد: صدای بلندگوها، دسته‌های عزاداری، جابه‌جایی با وسایل غیرمعمول و استفاده از آهنگ‌ها نامناسب و ... موجب نارضایتی دیگر همشهریان می‌شود و ما نیز برای برقراری امنیت مجبور به برخورد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: دشمن چشم دیدن برگزاری چنین محافلی را ندارد، لذا هیئتی‌ها توجه داشته باشند و موارد مشکوک را اطلاع دهند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول