اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی مسجد زینبیه اعظم زنجان:

مراسم اعلان عزاداری زینبیه اعظم ثبت معنوی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی مسجد زینبیه اعظم زنجان گفت: به زودی یکی از مراسم‌های عزاداری زینبیه اعظم و به احتمال قوی مراسم اعلان عزاداری این مسجد ثبت معنوی می‌شود.

مراسم اعلان عزاداری زینبیه اعظم ثبت معنوی می‌شود
فرید احدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: مراسم عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان به شماره 29961 در تاریخ 18 بهمن ماه سال 89 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی افزود: در راستای اجرای ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوب 23 دی ماه سال 82، نظر به قانون حفظ آثار ملی مصوب 12 بهمن 1309 نظام‌نامه اجرایی آن در ماده واحده ثبت قانون 1352 آبان، بند "ج" از ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی نسبت به ثبت مراسم عزاداری زینبیه اعظم در فهرست آثار ملی اقدام شده است.
مسئول روابط عمومی مسجد زینبیه اعظم زنجان یادآور شد: اثر فرهنگی، تاریخی مسجد زینبیه اعظم زنجان با قدمت عصر قاجاریه به موقعیت جغرافیایی شهرستان زنجان، مرکز شهر زنجان، خیابان زینبیه کوچه زینبیه ثبت ملی شده است.
وی گفت: این مسجد پس از طی تشریفات قانونی لازم در همایش شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار مورخ بهمن 89 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
احدیان تصریح کرد: با همت و تلاش میراث فرهنگی در حال حاضر یک اثر از عزاداری زینبیه اعظم زنجان ثبت معنوی می‌رسد.
وی یادآور شد: به زودی یکی از مراسم عزاداری زینبیه اعظم به احتمال قوی مراسم اعلان عزاداری این مسجد ثبت معنوی می‌شود.
مسئول روابط عمومی مسجد زینبیه اعظم زنجان بیان داشت: مراحل اجرایی این ثبت صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
وی افزود: مسجد زینبیه یکی از اماکن متبرکه و مورد احترام خاص مردم زنجان، شهرستان‏های همجوار و حتی سایر استان‏های کشور است.
احدیان با تأکید بر اینکه بنای مذکور بنا به اظهار نظر اهالی و هیئت امنای مسجد بیش از چهارصد سال قدمت تاریخی دارد، بیان داشت: پیش از این مراسم عزاداری مسجد زینبیه در فهرست آثار معنوی به ثبت رسیده است.
احدیان یادآور شد: زینبیه دومین مسجد بزرگ استان زنجان به شمار می‏آید.
وی گفت: زینبیه اعظم زنجان یکی از اماکن مذهبی این شهر است که همه ساله در ایام محرم به ویژه یازدهم این ماه، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور را به خود جلب می‌کند و شرکت‌کنندگان در این مراسم با وحدت و یکپارچگی ارادت خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می‌کنند.
مسئول روابط عمومی مسجد زینبیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان با نظم خاص و در فضایی معنوی، با همکاری مردم، مسئولان، نیروی انتظامی و برخی دستگاه‌های دولتی، برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول