اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد:

روح عزاداری محرم آرامش را از دشمن ربوده است

خبرگزاری فارس: نایب التولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: روح عزاداری و فرهنگ عاشورا آرامش را از دشمن ربوده است.

روح عزاداری محرم آرامش را از دشمن ربوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، حجت الاسلام والمسلمین سید‌علی‌اکبر حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه مراسم عزاداری برای سیدالشهدا (ع) یک مراسم عادی نیست، اظهار کرد: دین اسلام با جان نثاری و فداکاری ائمه اطهار(ع) به ویژه ابا عبدالله الحسین (ع) حفظ و ماندگار شده است و امروز نیز عزاداری و سوگواری در مصائب اهل بیت (ع) زمینه‌ساز تحقق اهداف عاشورایی است.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: تجلی و نمود فرهنگ تشیع و معانی نظیر غدیر، عاشورا و انتظار در عرصه جهانی پشت دشمن را می‌لرزاند.
‌حسینی‌نژاد با تاکید بر اینکه محتوای هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم باید هوشیار باشند که دشمن کانون‌هایی مانند غدیر و عاشورا را هدف قرار داده و به دنبال آسیب زدن به پایه‌ها و ارزش‌هایی از این قبیل است.
وی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به سوگواری‌ها به صورت جدی برنامه ریزی کرده است، عنوان کرد: باید با بهره گیری وعاظ و مداحان اهل علم و با اخلاص، معرفت‌زایی و تلاش بی‌وقفه از اندیشه‌ها و ارزش‌های حسینی پاسداری کنیم.
‌حسینی‌نژاد بیان کرد: نباید با عزاداری‌ها عادی برخورد کرد و لازم است از این ظرفیت مناسب برای رشد معنوی و افزایش بصیرت استفاده کرد.
نایب التولیت آستانه مقدسه قم افزود: امروز شاهد تجلی روح شهامت و ارزش‌های حسینی در سراسر دنیا هستیم و نمود آن را می‌توان در خیزش‌ها و انقلاب‌های اسلامی منطقه و جنبش‌های ضد سرمایه داری غرب دید.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نیز از عاشورا سرچشمه گرفته است، گفت: در جهاد امام حسین(ع) با ظلم محدودیت سنی و جنسی وجود نداشت و حضرت برای تحقق اهداف الهی خانواده خود را وارد جهاد کردند.
وی با بیان اینکه سنگینی بار انتظار بر پشت ما به آن ظلم که در عاشورا بر ما رفته است بر می‌گردد، عنوان کرد: تبیین فرهنگ انتظار و جایگاه عاشورا همچنین انتقال آن به نسل‌های بعدی از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول