اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد؛

پرهیز هیئت‎ها از استفاده از آلات موسیقی در عزاداری‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: هیئت‎های عزاداری به هیچ عنوان از آلات موسیقی در عزاداری‌ها استفاده نکنند و از حمل عکس و شمائل منتسب به امام حسین(ع) و شهدای واقعه کربلا که سندیت ندارد، خودداری کنند.

پرهیز هیئت‎ها از استفاده از آلات موسیقی در عزاداری‌ها
حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از مردم خواستاریم برای جلوگیری از انحرافات در برنامه‎هایشان، با علماء مشورت کنند و برای تبیین قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا از افراد موجه در حوزه مداحی و گویندگی استفاده کنند زیرا تبیین قیام کربلا خیلی مهم است.
وی با اشاره به اینکه در ماه محرم 800 روحانی به سراسر استان اعزام شده‌اند، افزود: علاوه بر اعزام مُبلغان، تمهیدات لازم برای دعوت از سخنرانان کشوری به منظور بصیرت افزایی و بیان وقایع تاریخی قیام اباعبدالله‎الحسین (ع) و گفتمان‎سازی ارزش‎های اعتقادی برای مردم و نسل جوان صورت گرفته که شاهد حضور آنان خواهیم بود.
حجت‎الاسلام ولی‎نژاد اذعان داشت: برای سه گروه تاثیرگذار در محرم یعنی مداحان، روحانیون و هیئت‎های مذهبی برنامه‎هایی شامل گردهمایی مداحان، روحانیون و هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تمهیدات اولیه برای برگزاری ایام سوگواری ماه محرم در بخش اجرایی هیئت‎های مذهبی گفت: هماهنگی و سهمیه برای اطعام‎دهی در این ماه با اداره بازرگانی انجام گرفته و سهمیه‎بندی مورد نظر به آنان اعلام شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در مورد ظرفیت‎های ماه محرم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت‎های ماه محرم در راستای بصیرت‎افزایی بیشتر برنامه‎ریزی صورت گرفت که بر این اساس بهترین راه مقابله با توطئه‎های دشمن به ویژه تهاجم و شبیخون فرهنگی و رشد و تعالی جوانان تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی خاطرنشان کرد: محرم اکسیری است که ناخالصی‎ها را می‎زداید و به انسان حیات می‎بخشد و باید از این ظرفیت‎ها و قابلیت‎ها برای آماده ساختن نسل جوان استفاده کرد.
حجت‎الاسلام ولی‎نژاد با اشاره به برنامه‎ها و کلاس‎های توجیهی برای پیرایه‎زدایی در متون مداحی گفت: در راستای سیاست‎های مراجع تقلید به ویژه مقام معظم رهبری برای خرافه‎زدایی و حفاظت از سرمایه عاشورا، ساماندهی و سازماندهی هیئت‎های مذهبی، دوره‎های توجیهی و آموزشی برای روسای هیئت‎های مذهبی و مداحان استان پیش‎بینی شده است تا آنچه توسط آنان خوانده می‎شود، مستند باشد.
به همین دلیل از اساتید برجسته کشور همچون استاد سازگار استفاده کرده‎ایم و توجیهات کامل و کافی برای سه گروه فعال در محرم هیئت‎های مذهبی، مداحان و روحانیون صورت گرفته تا از این افراد بتوانیم دیدگاه مقام معظم رهبری را تا حد امکان تامین کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول